וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמה יותר מ-10 שעות - וסיכלה חוק נגד הפלות

הסנאטורית הדמוקרטית מטקסס, וונדי דיוויס, הפכה לגיבורת היום של מתנגדי החוק, שנועד למנוע הפלות אחרי השבוע ה-20, אחרי שנאמה במשך שעות ללא אוכל או הפסקות לשירותים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המפלגה הדמוקרטית בטקסס הצליחה לסכל חקיקה שנויה-במחלוקת, שנועדה להטיל מגבלות מחמירות על זכותן של נשים להפיל אחרי השבוע ה-20 להריונן. פיליבסטר (נאום מרתוני) של יותר מעשר שעות בסנאט של טקסס התארך מעבר לשעה חצות, וההצבעה בוטלה.

הסנאטורית הדמוקרטית וונדי דיוויס הפכה לגיבורת היום של מתנגדי החוק, אחרי שדיברה זמן רב כדי לחצות את תקרת לוח הזמנים של ההצבעה. בנעלי סניקרס ורודים, עמדה דיוויס על רצפת ההיכל בעיר אוסטין במלחמה מתישה נגד השעון, וחרף הפרעות מרובות מצד יריביה הצליחה לדבר במשך שעות ארוכות. "אני עייפה מאוד - ומרוצה מאוד", אמרה בתום הלילה המתיש.

הצבעה על חוק למניעת הפלות בסנאט של טקסס. יוני 2013. AP
בנעליים ורודות וללא הפסקות לשירותים. דיוויס/AP
הצבעה על חוק למניעת הפלות בסנאט של טקסס. יוני 2013. AP
היכל הסנאט היה מלא מפה לפה במתנגדי החוק/AP

דיוויס כבר נודעה בפיליבסטרים שלה בבית המחוקקים של טקסס. לפי חוקי הנאום, נאסר עליה אמש לסטות בדבריה מהעיסוק בנושא ההפלות או לקחת הפסקות לאכילה, ולא הותר לה להישען על השולחן כדי לנוח ואפיל לא לצאת לשירותים.

נאומה הופרע לזמן קצר בשעה 18:30, אחרי שסנאטור מהמפלגה הרפובליקנית טען שהיא נשענת על השולחן, ופעם נוספת אחרי שנקבע שהיא סוטה מהנושא. בפעם השלישית שהופסק הנאום, היה זה בגלל שהמחוקקים היריבים טענו ש"יש לבדוק אם דיוויס נעזרת במחוך המסייע לה לעמוד".

הצבעה על חוק למניעת הפלות בסנאט של טקסס. יוני 2013. AP
חגיגות בסנאט אחרי השעה חצות - המועד האחרון להצבעה/AP

לפי הצעת החוק, נשים הרות שיבקשו להפיל אחרי השבוע ה-20 ייאלצו לעשות זאת רק במרפאות כירורגיות מיוחדות בפיקוח בתי חולים. רק חמש מרפאות כאלה קיימות בכל טקסס, שבה כ-25 מיליון תושבים. משמעות הדבר היא סגירתן של 37 מרפאות נוספות המשמשות כיום להפלות, והפיכתה של טקסס למדינה ה-12 המטילה מגבלות מחמירות בנושא. לטענת הרפובליקנים, החוק נועד להגן על בריאות האישה, ולדבריהם, "מחקרים הוכיחו שהפלות בשלב מאוחר של ההיריון גורמות כאב לעובר".

בתום הנאום, כתבה דיוויס בטוויטר כי "מדובר בניצחון אדיר לנשים של טקסס ולמי שאוהב אותן". מושל טקסס, ריק פרי, רמז כי באפשרותו להעלות מחדש את החוק להצבעה במועד אחר.

  • עוד באותו נושא:
  • טקסס
  • הפלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully