וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ה"תג מחיר" בירושלים – נקמה על תקיפת יהודים

24.6.2013 / 19:54

במשטרה נבדק חשד שלפיו השחתת כלי הרכב בשכונת בית חנינא היא פעולת נקם של פעילי ימין קיצוני על תקיפת בני משפחה יהודית המתגוררת בשכונה. "ייתכן שהתקיפה שימשה טריגר"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(תוצאות פעולת ה"תג מחיר", הבוקר בירושלים)

תושבי שכונת בית חנינא שבצפון-מזרח ירושלים נדהמו הבוקר (שני) לגלות כי צמיגיהם של 21 כלי רכב בשכונה נוקבו, על פי החשד על ידי פעילי ימין קיצוני. על אחד הקירות בשכונה ריססו אלמונים את הכתובת "לא שותקים על יידויי אבנים" ועל גבי אחד מכלי הרכב רוסס מגן דוד. במשטרה אמרו כי מדובר במקרה "קצת שונה" משאר המקרים שאירעו באחרונה, ובהם ניקוב צמיגים של 28 כלי רכב ביישוב אבו גוש שליד ירושלים, לפני שבוע.

תג מחיר בשכונת בית חנינא, יוני 2013. טלי מאייר
הכתובת הייתה על הקיר. הבוקר בבית חנינא/טלי מאייר

לוואלה! חדשות נודע כי אחד מכיווני החקירה הנבדקים על ידי המשטרה הוא פעולת נקם של פעילי ימין, לנוכח תקיפה של בני משפחה יהודית המתגוררים בשכונה ביום שישי שעבר. "לא מצאנו כתובת 'תג מחיר' ולא 'ד"ש' מהרוג או מגבעה כזו או אחרת, שקושרת את המעשה לגורמים קיצוניים מקרב המתנחלים", אמר גורם במשטרה. לדבריו, "הכתובת שרוססה על הקיר עשויה להסביר את המניע לאירוע הזה".

ביום שישי שעבר חזרו בני משפחה יהודית, המתגוררים ב"בית השבעה" שבבית חנינא, מתפילת ערב שבת בבית כנסת בשכונת נווה יעקב. כשחצו את הרחוב הראשי בבית חנינא, שלושה נערים בני 16 תקפו אותם ויידו לעברם אבנים. אחת מבנות המשפחה, בת שמונה, נפגעה באורח קל מיידוי האבנים ונזקקה לטיפול רפואי. אחד מבני המשפחה ירה באוויר עם אקדח שברשותו והניס את התוקפים. משטרת ירושלים עצרה את אחד הנערים החשודים בתקיפת בני המשפחה ובית משפט השלום בעיר הורה היום להאריך את מעצרו ביום אחד.

תג מחיר בבית חנינא: פינצ'רו מציגים של  20 רכבים, יוני 2012. טלי מאייר
"כמה פרחחים שמשעמם להם, זה הכל". מכונית שהושחתה בבית חנינא/טלי מאייר

גורמים בשכונה סיפרו כי בין בני המשפחה שהותקפה לבין התושבים הערבים שוררים יחסי שכנות טובים. "אלה לא אנשים בעייתיים. הם אנשים שקטים שמתגוררים עמנו שנים רבות", סיפרו לוואלה! חדשות כמה תושבים ערבים בשכונה. הם גינו את תקיפת המשפחה על ידי הנערים, ואמרו: "הפעולה הזו של הנערים לא מקובלת עלינו ולא מייצגת אותנו. אלה כמה פרחחים שמשעמם להם, זה הכל. ישראלים מסתובבים בשכונה שלנו באופן חופשי, קונים, אוכלים ואין שום בעיות".

במשטרה הבהירו שבני המשפחה שהותקפו אינם חשודים בהשחתת כלי הרכב בשכונה. "ברור לנו שבני המשפחה לא שייכים לאותה קבוצת אנשים שמבצעת פעולות 'תג מחיר'. ייתכן שהתקיפה הזו שימשה טריגר למי ששמע עליו והחליט לבצע מעשה שכזה. אנו בודקים את הכיוון הזה", הוסיף הגורם המשטרתי.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "כל הכיוונים נבדקים, גם הכיוון המדובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully