וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החקירה: הרב יונה מצגר השעה עצמו מתפקידו

הרב הראשי לישראל, החשוד בלקיחת שוחד, במרמה ובהלבנת הון, הודיע על החלטתו לשרת המשפטים ולשר לשירותי דת. לבני בירכה על המהלך: "הדבר הראוי והנכון בנסיבות אלה"

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, סרטונים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק

בעקבות החקירה שנפתחה נגדו בחשד ללקיחת שוחד, מרמה והלבנת הון, הודיע הבוקר (ראשון) הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, החליט להשעות את עצמו מתפקידו כדיין בבית הדין הרבני הגדול. מצגר, הרב הראשי האשכנזי, הודיע על החלטתו לשרת המשפטים, ציפי לבני, ולשר לשירותי דת, נפתלי בנט.

הרב יונה מצגר, הרב הראשי האשכנזי בישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, אפריל 2011. עומר מירון
מבין כי השעייתו העצמית היא הצעד הראוי מבחינה ציבורית. הרב יונה מצגר/עומר מירון

פרקליטיו של הרב, דוד ליבאי ואלעד רט, מסרו כי עד לסיום החקירה הוא לא ישתתף בישיבות של מועצת הרבנות הראשית או בישיבות של הוועדה למינוי דיינים. המשמעות היא שבפועל, הרב השעה את עצמו מתפקידיו המרכזיים במסגרת משרתו כרב הראשי לישראל, אך לא השעה את עצמו כרב ראשי.

עוד מסרו פרקליטיו של מצגר כי הוא מכחיש את כל החשדות נגדו, ומקווה שהחקירה תסתיים במהרה. לדבריהם, הרב מבין כי השעייתו העצמית היא הצעד הראוי מבחינה ציבורית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לבני: "להשעייה חשיבות רבה לשמירת מוסד הדיינות"

השרה לבני אמרה בתגובה: "הודעת הרב מצגר על השעייתו מתפקידו השיפוטי כדיין היא הדבר הראוי והנכון בנסיבות אלה. אני מקבלת ומכבדת את החלטתו. וגם אם נותר זמן קצר עד לסיום כהונתו, יש לכך חשיבות רבה לשמירת מוסד הדיינות".

בתוך כך, נשמעים היום קולות מגורמים הקשורים למירוץ לרבנות הראשית, המעלים שאלות בנוגע לעובדה שהרב מצגר ימנה חמישה נציגים מטעמו לגוף הבוחר את הרבנים הראשיים. על פי החוק, כל אחד משני הרבנים הראשיים ממנה חמישה נציגים מטעמו. אחד החשודים בפרשה שבמסגרתה נעצר מצגר, הרב בן ציון ציוני, מונה לפני כמה ימים כאחד מנציגיו של מצגר. הגורמים טוענים כי בשל החשדות החמורים, הדבר לא ראוי.

מצגר נעצר ביום חמישי האחרון לחקירה באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה. על פי החשד, הוא שלשל לכיסו, בין היתר, כספי תרומות. מדובר בחקירה שמתנהלת בתקופה האחרונה והפכה לגלויה בשבוע שעבר. במסגרת החקירה, נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של כמה חשודים, בהם הרב הראשי.

במהלך הפעילות נתפסו מסמכים, מחשבים וחומרים נוספים, וכן חולטו נכסי נדל"ן וחשבונות בנק של חשודים אחדים. שלושה חשודים נוספים, עוזרו של הרב מצגר, חיים אייזנשטט, ושני ראשי עמותות, נעצרו אף הם בפרשה. בתום חקירתו במשרדי להב 433, שנמשכה עשר שעות, שוחרר מצגר למעצר בית מלא בן חמישה ימים בביתו בתנאים מגבילים. במסגרת זו, נאסר עליו להיכנס למשרדיו למשך כל התקופה וכמו כן נאסר עליו לעזוב את הארץ, ליצור קשר עם המעורבים בפרשה והוטלה עליו ערבות כספית. החקירה תימשך וככל הנראה מצגר יזומן לחקירה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully