וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוביו של עד המדינה: "חוששים לחייו, ימצאו גופה"

גורם משטרתי טען כי עד המדינה בפרשת הרצח בבר-נוער שנמלט מדירת המסתור בה שהה היה שרוי בלחץ נפשי כבד. חבריו מפחדים שישים קץ לחייו: "יש לו את כל הסיבות בעולם"

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, שי מכלוף, שלומי גבאי, חדשות 10; עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בעוד במשטרה ממשיכים לחפש אחר עד המדינה בפרשת הרצח בבר-נוער שנמלט מדירת המסתור בה שהה, גורם משטרתי הביע תקווה הערב (חמישי) כי המשטרה תמצא את העד בזמן הקרוב. מפקד מחוז תל אביב במשטרה ניצב בנצי סאו וקצינים בכירים קיימו הערכת מצב בה בחנו את כיווני החקירה האפשריים. הטלפונים הסלולריים של הקצינים הבכירים נשארו מחוץ לחדר הישיבות. בינתיים, עיקר המאמץ מושקע כעת במישור המודיעיני והסריקות לאיתור העד צומצמו.

בלשי משטרה מגיעים לביתו של עד המדינה, יוני 2013. שלומי גבאי
שוטרים מחוץ לביתו של עד המדינה, היום/שלומי גבאי

הגורם המשטרתי טען כי לא היה פגם בעבודתם של השוטרים ששמרו על עד המדינה. "השוטרים שהיו מופקדים על השמירה בדירת המסתור תוחקרו", ספר הגורם בשיחה עם וואלה! חדשות. "השוטרים פעלו כשורה. ראו אותו בפעם האחרונה בשעה 2:00 לפנות בוקר ובשעה מוקדמת, בסביבות 6:00-7:00 בבוקר, השוטרים נכנסו לחדר וראו שהוא לא שם". לדבריו, "החלון ממנו יצא הוא חלון בקומה גבוהה ולא העריכו כי יצליח להימלט דרכו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

החברים ספקנים: "קשה להאמין שימצאו אותו"

במשטרה משוכנעים כי עד המדינה יצא מהדירה מרצונו ולא הוצא ממנה בכוח או תחת לחץ. הגורם המשטרתי מסר כי העד, שהפליל את שלושת חבריו החשודים בירי במועדון הקהילה הגאה בתל אביב ב-2009, נמצא בלחץ נפשי כבד עקב הימצאו בעין הסערה. לדברי אותו גורם, בימים האחרונים העד היה נראה בלחץ כבד ואף נפגש עם גורם טיפולי. עם זאת, הוא העריך כי הלחץ ונקיפות המצפון הכריעו אותו.

חבריו של עד המדינה הביעו בשיחה עם וואלה! חדשות חשש לחייו. "אנו חוששים לחייו, יש לו את כל הסיבות שבעולם לשים קץ לחייו" אמרו בפחד. "קשה להאמין שהמשטרה תמצא אותו - ואם תמצא אותו זה יהיה כשהוא כבר לא יהיה בן החיים". מוקדם יותר סיפר מכר של העד כי מאז אתמול הטלפון שלו אינו זמין.

העד היה אמור לצאת הבוקר לחקירה, וכשבדקו את הדירה בבוקר, נמצא שהוא איננו. עורך דינו של העד, משה שוחטמן, מסר בתגובה כי מדובר במחדל נוראי של המשטרה. "אני לא מבין איך הוא הצליח לצאת הוא היה נעול בחדר עם סורגים", אמר עורך הדין. לדבריו, בשלושת הימים האחרונים לא היה לו קשר עם מרשו. העד היה כאמור תחת שמירה משטרתית, ובעתיד צפוי היה לעבור להשגחת הרשות להגנת עדים וככל הנראה לעזוב את ישראל.

בשיחה עם חדשות ערוץ 2 סיפר העד ממקום מחבואו על מצבו הנפשי, שאולי הוביל אותו להימלט. "יש לך לחץ מהצד של המשטרה שהם מחכים לתוצאות ויש לחץ מהצד של החשודים שאתה חושש כל רגע נתון על החיים שלך", אמר. "אני בן אדם חי ומת. אני בעצם חי אבל אני גם מת. אני מת מבפנים". לדבריו, המניע לחשוף את חבריו לא היה כספי. "צר לי לאכזב הרבה אנשים. אני עמדתי להשתחרר שלושה חודשים לפני שפניתי, אין לי תיקים פתוחים, אני הייתי מאוד שמח שיחשפו את החוזה ויראו שלא ביקשתי שם סכום, ביקשתי הגנה. מטרה אחת – מצפונית זה הציק לי וסגירת חשבון".

הוא הודה שכיוון את שלושת החשודים לכניסות וליציאות מהבר-נוער, אך הבהיר כי עד לרגע הרצח לא היה לו מושג שזו כוונתם. "במוצאי השבת קמתי ושמעתי שהיה רצח", שחזר. "הייתי בהלם. לא יכולתי להתקשר לחגי (פליסיאן) כי היו אנשים בחדר". לדבריו, יום אחר כך נפגש עם חוקרי הימ"ר כדי לפרוס בפניהם את הסיפור. "כשהגעתי לשם, קיבלתי רגליים קרות", אמר והוסיף כי כיוון את המשטרה למנהל הבר-נוער דאז, שעל פי החשד היה היעד לירי. "אבל הבאתי רמז חד מאוד לחוקרים שיתמקדו בשאול גנון".

הארכת מעצר לחגי פלסיאן, החשוד ברצח בבר נוער, יוני 2013. דרור עינב
חגי פליסיאן, החשוד המרכזי בפרשה, בבית המשפט/דרור עינב

ניר צפריר, בכיר לשעבר ברשות להגנת עדים, טען היום כי אם עד המדינה אכן הצליח להימלט משמירת השוטרים, מדובר במחדל. "עד מדינה מאוים נמצא תחת שמירה קבועה. אם אין שמירה קבועה והוא החליט לעזוב, זו החלטה שלו וזה בסדר. אם הוא נעלם תחת הגנה זו פאשלה", טען. צפריר, שגם שירת בעברו במשטרה, הסביר כי כל אדם שמצטרף לתכנית להגנת עדים עושה זאת מרצונו, ולאחר שהסכים לתנאים של התכנית. התנאים כוללים הסכמה לקבלת זהות חדשה, ניתוק קשרים עם עברו ומעבר לחו"ל לאחר מתן עדות בבית המשפט.

עד המדינה הינו הומוסקסואל מוצהר וקרוב משפחתו של אחד החשודים שנעצרו בפרשה. העד החליט לסייע בפיצוח הפרשה בעודו מרצה עונש מאסר על עבירה שאינה קשורה לנושא הבר-נוער. על פי החשד, הוא סייע לחשודים בתכנון הרצח, וההערכה היא כי הוא החליט "לבגוד" בחבריו שביצעו את הרצח, בין היתר משום שהם הפנו לו עורף ומשום שהרגיש מחויבות לגמול תודה לקהילה בשל נטייתו ובשל הסיוע שקיבל ממנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully