וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת ברזיל עם המפגינים: קשובה לקריאתכם

למרות הגישה הפייסנית שנקטה דילמה רוסף כלפי המפגינים, אלפי ברזילאים המשיכו במחאתם ויצאו לרחובות בערים רבות. "הכול עניין של סדר עדיפויות לאומי", טענו המפגינים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המחאה הציבורית שהתעוררה בברזיל לאור המצב הכלכלי הרעוע מסרבת לגווע, אך הנשיאה דילמה רוסף מנסה להנמיך את גובה הלהבות. בנאום שנשאה אתמול (שלישי) לאומה אמרה רוסף כי הקריאה של המפגינים - המוחים בין היתר נגד שיעור האינפלציה הגבוה והעלייה בשיעורי הפשיעה, נשמעה היטב. "המסר הישיר שעולה מהרחובות הוא לאחריות חברתית יותר, לבתי ספר ובתי חולים טובים יותר, לבריאות טובה יותר ולמעורבות ישירה", אמרה רוסף, והוסיפה: "הממשלה שבראשותי מחויבת לשינוי חברתי".

דילמה רוסף. רויטרס
"מחויבת לשינוי". נשיאת ברזיל, דילמה רוסף/רויטרס

למרות הגישה הפייסנית שנקטה הנשיאה כלפי המפגינים, גם אתמול יצאו אלפים לרחובות ומחו נגד התנהלותה ממשלתה. רשת CNN דיווחה כי כפי שאירע בלילות הקודמים, גם אמש הפגינו אלפים בערים רבות ברחבי ברזיל, אולם הפעם מוקד המחאה היה בסאו פאולו. אלפים מתושבי העיר קראו לממשלה לגלות אחריות רבה יותר כלפי הצרכים של העם, אך בניגוד ללילה הקודם ההפגנות התנהלו בשקט יחסי ללא עימותים יוצאי דופן בין המוחים לבין כוחות המשטרה שנפרשו ברחובות.

קבוצה קטנה של מפגינים ניסתה ללא הצלחה להלהיט את הרוחות לאחר שחבריה ניסו לפרוץ לבניין ממשלתי בעיר. השוטרים, שהיו חסרי מעש ברוב הזמן, הדפו אותם בזמן שהלמו על חלונות המבנה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגת ענק בברזיל נגד המונדיאל ועליית מחירים 18 ביוני 2013. AP
הפגת ענק בברזיל נגד המונדיאל ועליית מחירים 18 ביוני 2013/AP

עיקר הזעם של המפגינים הוא על ההוצאות הגבוהות של המדינה, בגובה מיליארדי דולרים, בגין ההכנות לקראת אירוח המונדיאל ב-2014. בעוד מצב השירותים הציבוריים במדינה מידרדר, טוענים המפגינים, כספי משלם המסים מושקעים בהקמת אצטדיונים חדשים. משחקי גביע הקונפדרציה שנפתחו בסוף השבוע החולף נוצלו על ידי המפגינים כדי להעלות את המודעות העולמית למחאתם.

הפגת ענק בברזיל נגד המונדיאל ועליית מחירים 18 ביוני 2013. AP
שוטר מרסס גז מדמיע במפגינה בברזיל/AP

"הכול עניין של סדר עדיפויות לאומי", אמר לרשת CNN פרננדו ג'ונס, שהשתתף בהפגנה ההמונית בריו דה ז'ניירו. "אנחנו רוצים בריאות וחינוך", הוסיף, וציין כי רוב המפגינים משתאה נוכח החלטת הרשויות להקצות סכומי עתק להכנות לקראת המונדיאל וכן לאירוע המשחקים האולימפיים ב-2016. "אנחנו לא יכולים לסבול זאת יותר", הסביר ג'ונס. רוב ההפגנות אורגנו על ידי סטודנטים מאוניברסיטאות שונות. קבוצת מחאה שהוקמה לפני כמה שבועות במטרה להפוך את התחבורה הציבורית בברזיל לחופשית מתשלום לאור הכוונה להעלות את תעריפי הנסיעה, סחפה אחריה אזרחים רבים. עם הצטרפות המפגינים, נוספו הדרישות לשינוי חברתי-כלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully