וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנת יום הולדת מהרודן הקוריאני – ספר של היטלר

מדיווח של כלי תקשורת המתנגד לשליט קים ג'ונג און עולה כי פקידיו קיבלו מתנה יוצאת דופן – עותק של "מיין קאמפף". ככל הנראה, כוונת השלטון הייתה ללמוד על צבא וכלכלה

הנאציזם פושה בהנהגה בקוריאה הצפונית? כלי התקשורת הצפון-קוריאני "ניוז פוקוס אינטרנשיונל" המורכב מאנשים המתנגדים למשטרו של הרודן קים ג'ונג און, דיווח אתמול (שני) כי הפקידים הבכירים במדינה המבודדת קיבלו מתנה מיוחדת במינה לכבוד יום הולדתו האחרון של קים ג'ונג און שחל בינואר – עותק מהספר "מיין קאמפף" (המאבק שלי), שכתב אדולף היטלר בתקופת מאסרו לאחר ניסיון ההפיכה הכושל שביצע בשת 1923.

מילא את החלל: שנת חייו של קים ג'ונג-און. רויטרס
הספר לא חולק כנראה כדי לעודד נאציזם/רויטרס

לפי הדיווח, הספר השנוי במחלוקת הוענק בשיטת "ספר של מאה עותקים", שמגיע לידיהם של קצינים ופקידים בכירים, וזאת על אף שמרבית הספרים הם "מחוץ לתחום" בקוריאה הצפונית. ב"ניוז פוקוס אינטרנשיונל" מפי גורם צפון-קוריאני המתגורר בסין, כי הרודן קים נשא שבו הפציר באנשיו לקרוא את הספר. חלוקת מתנות בעלות מסר פוליטי הן מנהג שבשגרה לציון יום הולדתו של שליט קוריאה הצפונית.

לפי "הוושינגטון פוסט", הספר לא חולק כנראה כדי לעודד נאציזם, אלא דווקא כדי ללמוד על התאוששותה הצבאית והכלכלית של גרמניה לאחר סיומה של מלחמת העולם הראשונה, וכל על פולחן אישיות למנהיג שהוא ממילא טוטליטרי. "קים ג'ונג און הרצה בפני קצינים רמי דרג והדגיש כי אנו חייבים לפעול באופן בו-זמנית לפיתוח תכנית הגרעין והכלכלה", אמר הגורם הצפון-קוריאני בשיחה טלפונית. לדבריו, המנהיג קים הוסיף כי היטלר "הצליח לבנות מחדש את גרמניה תוך זמן קצר אחרי שהובסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully