וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגיף מתפשט: שרידי פוליו במקומות נוספים בדרום

משרד הבריאות הודיע כי לאחר שהתגלו שרידים של הנגיף בכמה ערים, נמצאו שרידים גם במערכות הביוב של ערערה, תל שבע ובמכון טיהור השפכים שוקת. התגובה: ילדים עד גיל 6 יחוסנו

לאחר שבשבוע שעבר נודע כי התגלו שרידי נגיף הפוליו בבאר שבע, קריית גת, אשדוד ורהט, הודיע הערב (שני) משרד הבריאות כי שרידים נוספים של הנגיף התגלו גם במערכות הביוב בערערה, תל שבע ובמכון טיהור השפכים שוקת שבדרום. ממשרד הבריאות נמסר כי "מדובר במצב המצריך ערנות ומחייב היערכות מיוחדת". עוד נמסר כי אנשי המשרד מקיימים התייעצויות שוטפות עם ארגון הבריאות העולמי וכן עם המרכז האמריקני לשליטה והימנעות ממחלות (CDC).

משרד הבריאות הודיע גם כי היום התקיימה ישיבת התייעצות רחבה בהשתתפות אנשי המקצוע במשרד, נציגי הצט"מ (צוות טיפול במגיפות), נציגי הוועדה המייעצת למחלות זיהומיות וחיסונים ונציגי הוועדה למעקב אחר הפוליו בישראל. בין השאר, כך נמסר, נבחנה שאלת מדיניות החיסון והתאמתו למצב שנוצר. לאחר ההתייעצויות הוחלט לאתר את כל הילדים שאינם מחוסנים מפני פוליו עד גיל שש בכל הארץ ולהשלים את החיסונים, בדגש על אלה המתגוררים בדרום. השלמת החיסונים תבוצע בטיפות החלב, שיזמנו את הילדים שאינם מחוסנים באופן מלא על פי תכנית החיסונים המותאמת לגילם.

עוד נמסר, כי "בימים הקרובים יתבצעו בדיקות נוספות ויאספו נתונים בהיקף רחב יותר. כמו כן, תבוצע הערכת סיכונים נוספת. בהתאם למכלול הנתונים שיצטברו, יתקיימו התייעצויות נוספות עם ארגון הבריאות העולמי וה-CDC, כדי להחליט על המדיניות המתאימה למאפייניה הייחודיים של ישראל כמדינה עם כיסוי חיסוני גבוה של 95% כנגד פוליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully