וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריטניה ריגלה אחר בעלות בריתה בוועידת G-20"

רגע לפני פתיחת הוועידה של ארגון המדינות המתועשות G-8 חשף "הגרדיאן" הבריטי שמחשביהם של פוליטיקאים וגורמים רשמיים שהשתתפו בוועידה בלונדון ב-2009 הושמו תחת מעקב

מחשביהם של פוליטיקאים וגורמים רשמיים שהשתתפו בוועידת פורום ה-G-20 בלונדון בשנת 2009 היו תחת מעקב, כמו גם הטלפונים הסלולריים שלהם בהוראת המארחת בריטניה – כך חשף אמש (ראשון) "הגרדיאן" הבריטי בהסתמך על מסמכים שהגיעו לידיו. לפי הדיווח, כמה גורמים בוועידה התפתו להשתמש באינטרנט החינמי, שמתברר כי הותקן על ידי סוכנויות ביון בריטיות שעקבו אחר התכתובות שלהם.

היום תפתח באירלנד ועידה אחרת של ארגון המדינות המתועשות (ה-G-8), שכל המדינות שישתתפו בה נכחו גם בוועידה ב-2009, שכאמור הייתה תחת מעקב צמוד. החשיפה עלולה לעורר מתח בקרב נציגי המדינות, שיצפו לקבל הסברים מראש הממשלה הבריטי דיוויד קמרון – אם ריגלו אחריהם אז ואם הדבר מתרחש גם הפעם.

החשיפה מעלה שאלות בנוגע לגבולות הריגול הבריטי וכן לאלה של הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית. רק לאחרונה נחשף כי ארצות הברית ריגלה אחר רשומות טלפון ונתוני אינטרנט כחלק ממאבקה בטרור ובפשיעה. נראה כי מטרת הריגול בוועידת G-20 הייתה השגת יתרון על המדינות האחרות בוועידה, ובהן בעלות ברית ותיקות כמו דרום אפריקה וטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully