וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מציג את "אחיי החרדים" – הפעם בגרסת היידיש

בניסיון לפנות באופן ישיר לבני הישיבות, פורסם הנאום שנשא שר האוצר אחרי אישור מסקנות הוועדה לשוויון בנטל – בגרסה מקורית. הציבור החרדי זועם: "זו התנשאות ופטרונות"

מנגיש את עמדותיו: שר האוצר, יאיר לפיד, שעורר עליו זעם רב בקרב הציבור החרדי בגין חלקו בקידום סוגיית השוויון בנטל, החליט לפעול בצורה ישירה מול אותו קהל, ולנסות לשכנע אותו בצדקת המהלך. על מנת לעשות זאת באופן שיהיה לאותו ציבור קל יותר להבין, בחר לפיד לעשות זאת ביידיש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנאום המתורגם של לפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסביבת לפיד הסבירו כי שר האוצר החליט לתרגם את הנאום שנשא בעת הצגת מסקנות הוועדה לשוויון, שפונה לצעירים חרדים וקורא להם להשתלב בצה"ל ובשוק העבודה, ולהפיץ אותו באמצעות דואר אלקטרוני בין תלמידים חרדים. בלשכתו של לפיד הסבירו כי מדובר בצעד נוסף בניסיון לפנות לתלמידים החרדים מעל ראשי העסקנים שבמגזר. עם זאת, יש לציין כי לא ברור כמה כתובות דואר אלקטרוני של תלמידים חרדים מצויות בידי אנשי לפיד, ואם יש רבים שצריכים בכלל את התרגום.

ברחוב החרדי הגיבו ליוזמת לפיד בביטול וטענו כי היא משדרת פטרונות כלפי הציבור החרדי. רוני קרביץ, אברך בישיבת פונוביז' אמר כי: "כנראה שכבוד השר סבור שאני נכה רוח הזקוק לאפוטרופוס צמוד שיגיד לו מה כן ומה אין, ומסתבר שהגישה המתנשאת הזו לא עומדת במבחן המציאות. אני אדם בוגר, מיושב בדעתי, וממוקד מטרה. הסיבה שאני מקדיש את חיי ללימוד תורה היא מפני שאני מכיר בחשיבות הלימוד ובערך העליון של תורת ישראל. אני הוא זה שבוחר לי את אורח חיי כפי אמונתי והבנתי, אני הוא זה שמשלם על כך לעתים מחיר כלכלי או חברתי, ואני גם היחיד שרשאי להחליט עבור עצמי האם זה מתאים לי או לא".

"בבקשה, אל תתערב לי בהחלטותי הפרטיות"

קרביץ הוסיף: "אני לא שבוי, חלילה, בידיים של גדולי התורה, או של פוליטיקאים ועסקנים. אולי לך זה נראה מוזר, אבל אותי בישיבה לימדו לחשוב וגם חינכו אותי להשתמש בזה, אם בחרתי לי באורח חיים תורני, על המשמעות הכלכלית הכבדה הנגזרת מכך, הרי זו מסיבה אחת פשוטה: כי אני החלטתי כך. בבקשה אל תתערב לי בהחלטותיי הפרטיות. אני עושה מה שעושה כל אזרח נאור במדינה מתוקנת, אני בוחר לי את אורח חיי. ואם בחרתי להקדיש את חיי לאינטלקט היהודי, זו זכותי. אני לא אומר לך האם לכתוב סטטוסים בפייסבוק בשבת, אתה אל תגיד לי מה לעשות ביום חול".

ישעיהו ויין, סגן עורך העיתון החרדי "הפלס", אמר בתגובה כי מי שיקרא בעיתון "הפלס", "יראה כי בסוף עצרת המאה אלף איש שהתקיימה בניו יורק קרא אחד הדוברים את המשפט הבא בהקשר לשר האוצר, יאיר לפיד, 'הצילני נא מיד אחי מיד עשיו'. אנחנו מבקשים מהקדוש ברוך הוא שיציל אותנו מידיו של לפיד ודומיו בין אם הם באים בדמותו של עשיו הרשע ובין אם הם באים בדמותו של 'אחי' המבקש כביכול את טובתנו". עוד אמר: "למותר לציין כי מדובר בניסיון נואל שלא יצלח. ציבור האברכים ובחורי הישיבות אינו טיפש כפי שחושב מר לפיד. הציבור החרדי לא קונה דבר ממבקשי רעתו, גם כשהאויב פונה בשפה המוכרת לעולם התורה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully