וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אמריקני: נספק נשק קל ותחמושת למורדים הסורים

בכירים בממשל אובמה אמרו כי ה-CIA יעביר את אמצעי הלחימה למורדים במשטר אסד. ייתכן שארה"ב תעביר גם טילי נ"ט. 73 קצינים מצבא אסד ערקו לטורקיה השכנה וביקשו מקלט מדיני

צילום: רויטרס, עריכה: יותן בן-דוד

ארצות הברית מתכננת לספק לכוחות המורדים הסורים נשק קל, תחמושת וייתכן שאף טילים נגד טנקים – כך אמרו הלילה (שבת) שני גורמים אמריקנים לרשת CNN. על פי הדיווח, סוכנות הביון המרכזית (CIA) תספק את אמצעי הלחימה לאופוזיציה הסורית, לאור החלטתו של הנשיא האמריקני, ברק אובמה, לחמש את המורדים באסד. לא ברור מתי תועבר אספקת הנשק.

הטיימס הלונדוני מדווח כי 300 חיילים אמריקנים נשלחו לצפון ירדן בכדי לפתוח את הדרך לחימוש המורדים בסוריה. החיילים האמריקנים מתאמנים תחת מעטה סודיות זה שבוע, ויישארו באזור מספר חודשים. גורם אמריקני מסר כי ארה"ב מבקשת לשמור על היציבות באזור על ידי שליחת החיילים ולא מדובר בניסיון לאמן מורדים סורים. בנוסף, סוללת פטריוט נשלחה לגבול המשותף של ירדן עם סוריה בכדי לאפשר לה להתגונן מפני מתקפת טילים מצדו של צבא אסד.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה. GettyImages
נשק קל וטילי נ"ט. נשיא ארצות הברית ברק אובמה/GettyImages

השבוע אמר בן רודס, סגן היועץ לביטחון הלאומי בבית הלבן בתדרוך כתבים טלפוני כי קיימת "רמת ודאות גבוהה" שצבא אסד השתמש בנשק הכימי "כמה פעמים בהיקף נמוך". רודס הוסיף כי "על פי הערכה 100 עד 150 איש מתו במתקפות אלה". הוא הגדיר את הראיות הללו כ"חציית הקו האדום". לאור זאת, אובמה החליט לראשונה לתמוך במורדים הסורים לא רק באמצעות העברת סיוע הומניטרי.

בעוד מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, מביע תמיכה גלויה במשטר בדמשק, צבאו של בשאר אסד סופג מכה בעקבות עריקה של 73 קציני צבא, בהם שבעה קצינים בדרגת גנרל ו-20 נוספים בדרגת קולונל. סוכנות הידיעות הרשמית בטורקיה "אנטוליה" דיווחה אתמול כי הקצינים נמלטו מארצם יחד עם בני משפחותיהם, במטרה לקבל מקלט מדיני.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מחנה פליטים של פליטים סוריה בעיירה יילדאגי, מחוז הטאי, דרום טורקיה, יוני 2011. Burhan Ozbilici, AP
הקצינים ביקשו מקלט מדיני יחד עם בני משפחותיהם. מחנה פליטים בעיירה יילדאגי בדרום טורקיה/AP, Burhan Ozbilici

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי 202 בני אדם, בהם קציני הצבא, חצו את הגבול בין שתי המדינות והגיעו לעיירה רייחנלי, משם הועברו למחנה פליטים שהקימו הרשויות בטורקיה למען אלפי האזרחים הסורים שנמלטו למדינה השכנה. במחנה הפליטים שוהים רבים מקציני הצבא הסורי, שערקו משורותיו במהלך המלחמה, הנמשכת זה יותר משנתיים, בין מתנגדיו של הנשיא הסורי לבין הצבא. בדיווח של סוכנות הידיעות הטורקית לא נמסר מתי ערקו הקצינים הסורים. משרד החוץ הטורקי לא הגיב עד כה על הדיווח.

בעל בריתו של אסד, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, הודיע אמש כי הארגון ימשיך בתמיכתו הצבאית בנשיא סוריה אסד. "בכל מקום שאנחנו צריכים להיות – נהיה. נמשיך לקחת אחריות על מה שהתחלנו, ואין צורך לספק פרטים נוספים", אמר נסראללה בנאום טלוויזיוני. בשבוע שעבר, כבשו מחדש כוחותיו של אסד את העיירה קוסייר שעל גבול לבנון.

על פי הערכות של נציבות האו"ם לזכויות אדם, מאז תחילת הלחימה במדינה השסועה, במרץ 2011, נהרגו כ-93 אלף בני אדם. נציבת האו"ם לזכויות אדם, נאבי פילאי, אמרה כי מאז חודש יולי בשנה שעברה נהרגו בסוריה בממוצע 5,000 בני אדם מדי חודש, וכי מאז חודש נובמבר הקרבות הקשים ביותר היו בסביבת דמשק ובמחוז חלב. "מדובר בשיעור מוות קשה באופן קיצוני, שנמשך חודש אחר חודש ומשקף את הכיוון שאליו מדרדרת המלחמה בשנה האחרונה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully