וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בכלא 6: נגדת תועדה "קורעת במכות" אסירה

13.6.2013 / 20:29

רס"פית בכלא הצבאי חשודה כי התעללה באסירה שסירבה להיכנס לצינוק. קצינים שצפו בסרטון ממצלמות האבטחה סיפרו: "הסרט מזעזע". הנגדת עדיין משרתת, למרות שנטען כי הושעתה

קצינים במשטרה הצבאית טוענים כי אירועי הבריחה מכלא 4, שבעקבותיהם הודח מפקד הכלא, סגן-אלוף עומר סובול, מייצגים תופעה רחבה יותר של בעיות משמעת בבתי הכלא הצבאיים, שאינם זוכים לביקורת קפדנית על תפקודם. אחד הקצינים סיפר לוואלה! חדשות כי במשטרה הצבאית מנסים להסתיר פרשה חמורה של אלימות שאירעה לפני כחודשיים בין נגדת בשירות קבע לבין אסירה בכלא 6 שבצפון הארץ. מתחקיר האירוע עולה כי הנגדת, המשמשת רספ"ית בכלא, ביקשה מאחת האסירות להיכנס לצינוק. בין השתיים התפתח עימות מילולי, כשהחיילת סירבה להישמע לדרישות הנגדת בטענה ליחס מזלזל מצד האחרונה. לפתע, על פי החשד, תקפה הנגדת את החיילת באלימות קשה, והפילה אותה אל הקרקע תוך כדי שהיא בועטת בה ומכה אותה בידיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההוכחה שלא הושעתה: הנגדת החשודה בהתעללות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדריכי הכלואים שנכחו במקום לא מיהרו להפריד בין השתיים. בשלב מסוים, על פי החשד, הנגדת אף ישבה על האסירה כאקט כאקט של ניצחון. האסירה, חיילת בשירות סדיר המתגוררת בצפון, הגישה תלונה בנושא ופנתה לבני משפחתה כדי שסייעו לה לטפל באירוע. קצין המשטרה הצבאית הראשי, תת-אלוף מאיר אוחנה, העביר את הטיפול בתלונה ליחידה לחקירת פנים במשטרה הצבאית שבסמכותה לחקור שוטרים צבאיים. בחקירה התברר כי סרטון וידאו תיעד את הרס"פית מכה לכאורה נמרצות את האסירה, המתוארת כרזה ונמוכת קומה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא היה צורך להשתמש באלימות מהסוג הזה". הנגדת החשודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי אחד מקציני המשטרה הצבאית, חומר החקירה הועבר ללשכת קצין המשטרה הצבאית הראשי ולפרקליטות מיוחדים לטיפול במקרה, בשל חשד לפלילים. "הסרט מזעזע", אמר גורם שצפה בסרטון. לדבריו, "הנגדת פשוט קרעה את החיילת במכות. לא היה צורך להשתמש באלימות מהסוג הזה. היא פשוט הייתה צריכה לנהוג על פי הנהלים, לקרוא לעזרה ולאזוק אותה במקרה החמור". הוא הוסיף כי הסרטון "מדבר בעד עצמו. היא עדיין משרתת בכלא". קצינים במשטרה הצבאית הוסיפו כי למרות שהסרטון תיעד את המקרה החמור, בפרקליטות הצבאית לא מיהרו להגיש כתב אישום. הקצינים הוסיפו: "ראש אכ"א צריכה לבקר יותר בבתי הכלא ולראות את רמת המשמעת והתנאים. ראוי שתבדוק את המקרה של הנגדת בהליך הפנימי. זה לא המקרה היחידי בו יש אלימות בין מדריכי כלואים לאסירים".

סנגורה הצבאי של הנגדת, רס"ן (במיל') עו"ד קובי מרגוליב, מסר בתגובה לידיעה: "מדובר באשת קבע שתרמה רבות לצה"ל במהלך שירותה הצבאי וזכתה לשבחים על תפקודה מצד מפקדיה והוקרת תודה מצד פקודיה, לרבות אסירות".

מדובר צה"ל נמסר: "עם סיום חקירת מצ"ח הועברו ממצאיה לפרקליטות הצבאית, ובתיק התקיים שימוע. ההחלטה בעניינה של הנגדת צפויה להתקבל בזמן הקרוב. יצוין כי בעקבות החקירה הושעתה הנגדת מתפקידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully