וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל: איראן פרצה לחשבונות ג'ימייל לקראת הבחירות

13.6.2013 / 8:48

ענקית האינטרנט האמריקנית מאשימה את הרשויות בטהרן בפריצה לתיבות דואר אלקטרוני, ובהודעה חריגה קישרה זאת "למניע פוליטי". לדברי החברה, עשרות אלפי משתמשים נפגעו

הגישה לאינטרנט באיראן ממילא מוגבלת ונעשית בחיבור איטי ומתסכל. כעת, מסתמן שידה של הצנזורה המחמירה שולחת זרועות ארוכות עוד יותר ממה שהיה ידוע.

ענקית האינטרנט האמריקנית גוגל האשימה כי עשרות אלפי חשבונות ג'ימייל באיראן נפלו קורבן להונאה, במסגרת מבצע רחב של הרשויות בטהרן. לדברי החברה, מדובר בצעדים שנקטה הרפובליקה האיסלאמית בשבועות האחרונים כהכנה לבחירות לנשיאות איראן שייערכו מחר (שישי).

בעבר האשימה ארצות הברית את איראן בחדירה לתיבות דואר של מתנגדי השלטון כדי לרגל אחריהם וכדי להפלילם בפעילות לא-חוקית. בגוגל תיארו את המתקפה כהונאת "פישינג" (גניבת מידע) רחבת היקף, שנועדה לפתות את בעלי תיבות הדואר האלקטרוני למסור את סיסמאותיהם. לדברי החברה מדובר בהונאה שגם יצאה מאיראן, ושהמניע לה "פוליטי וקשור למערכת הבחירות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעת הדואר שנשלחה למשתמשים באיראן מהחשבון המזויף, כפי שהציגה חברת גוגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

גוגל פרסמה את ההאשמה החריגה במסגרת "מדיניות החברה להתריע בפני המשתמשים על מתקפות שמאחוריהן עומדות מדינות או מתקפות חשודות אחרות". החברה לא זיהתה בהודעתה את הפורצים עצמם, אך העריכה כי מדובר באותה קבוצה של האקרים (פצחנים) שתקפו את גוגל ב-2011, תוך שימוש בתעודות-זיהוי אלקטרוניות מזויפות.

ההונאה הקודמת נעשתה על ידי "מתנדב"

בבלוג החברה הוצג צילום-מסך של אחת ההודעות שנשלחו למשתמשים באיראן. הודעת הדואר התחזתה למייל שנשלח מהנהלת גוגל ומהחשבון Email.Settings@gmail.com.

ההודעה הכילה קישור לעמוד מזויף שבו התבקש בעל התיבה להזין את שם המשתמש ואת הסיסמה שלו.

ב-2011, סטודנט איראני קיבל על עצמו אחריות לפריצה לחשבונות גוגל של מתנגדי הממשלה באיראן. הוא אמר לכלי התקשורת כי פעל מתוך פטריוטיות והכחיש כל קשר למשטר בטהרן.

הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות איראן ייערך ביום שישי הקרוב, ויתמודדו בו שישה מועמדים. הבוחרים יתבקשו לבחור מחליף לנשיא המכהן אחמדינג'אד, שמסיים שתי כהונות של ארבע שנים כל אחת, ואינו רשאי להתמודד פעם נוספת.

כמה סקרים שהתפרסמו בימים האחרונים באיראן מעניקים את הבכורה במרוץ לראש העיר טהרן, מוחמד באקר קליבאף, המקורב למנהיג העליון עלי חמינאי. סקר אחר, שנערך מארה"ב באמצעות האינטרנט, נתן את היתרון דווקא למועמד העולה, איש הדת חסן רוחאני. אחרי שניהם משתרכים בסקרים ד"ר מוחסן רזאאי, שהפסיד פעמיים בבחירות לנשיאות, וסעיד ג'לילי - נציג איראן בשיחות הגרעין עם המערב.


הבחירות באיראן - סיקור מלא בוואלה! חדשות
חידת הסקרים: מי באמת מוביל במרוץ לנשיאות איראן?
שני נשיאים לשעבר הביעו תמיכה במועמד המתון רוחאני
תעמולת הבחירות ברחובות: אוטובוס סגול וסיסמה חוזרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully