וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח בבר-נוער: לא רצחתי, ניסיתי לסחוט הפעיל הגאה

גלעד גרוסמן

12.6.2013 / 11:06

חגי פליסיאן, החשוד בירי בבר-נוער, טען שידע כי הוקלט על ידי עד המדינה כשהוא מדבר על הפרשה, אולם עשה זאת לדבריו כדי לסייע לו להלך אימים על הפעיל הגאה ולסחוט ממנו כסף

שבתי בנדט

האזינו לשיחה עם אמו של חגי פליסיאן, החשוד ברצח

גרסת החשוד המרכזי: חגי פליסיאן, החשוד בביצוע הרצח בבר-נוער, סיפר לחוקרי המשטרה כי הוא ועד המדינה בפרשה התכוונו לסחוט את הפעיל המוכר בקהילה ההומו-לסבית, אולם הוא הכחיש כל מעורבות ברצח עצמו. מקורביו של עד המדינה, אמרו כי הוא טוען שאין שחר לטענה הזאת. נכון לשלב זה של החקירה, שנמצאת עדיין בשלבים מוקדמים, עיקר הראיות שבידי המשטרה הן עדותו של עד המדינה שהפליל את המעורבים האחרים, וההקלטות שביצע בשליחות המשטרה. הראייה המרכזית היא הקלטה של שיחה בינו לבין פליסיאן, שבה התייחסות ישירה לבר-נוער, בה נשמע פליסיאן אומר כי "עשינו עבודה נקייה".

פענוח הרצח בבר-נוער: סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
עדות נגד הפעיל בקהילה: ”החיבוק נמשך 10 דקות”
הקטין מהרצח בבר-נוער: לא הותקפתי מינית
אחות החשוד שסייע לרצח: ”לא היה בקשר עם פליסיאן”

החשוד המרכזי ברצח בבר-נוער: חגי פליסיאן מפרדס כץ. דניאל בוק
פליסיאן בדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט/דניאל בוק

חוקרי ימ"ר תל אביב הטיחו בפליסיאן את הדבר בחקירתו, והוא אכן אישר זאת, אולם טען שהיה מודע להקלטה ואף הבהיר שאמר את הדברים לאחר שעד המדינה הבטיח לו תשלום על מנת לומר זאת, כחלק ממעשה הסחיטה. בכך, לטענתו - רצה רק להלך אימים על פעיל הקהילה ולגרום לו לפחד.

על פי הגרסה שמסר פליסיאן במשטרה, הוא כלל לא היה מעורב בירי ולא נכח במועדון הקהילה הגאה באותו ערב של ה-1 באוגוסט 2009, אלא התכוון יחד עם עד המדינה רק לסחוט כאמור את הפעיל המוכר בגין טענות על עבירות מין נגד קרוב משפחתו. ההקלטה, לטענתו, הייתה חלק ממסכת של ראיות מומצאות, שהמעורבים התכוונו להציג בפני הפעיל כדי להוציא לפועל את הסחיטה האמורה.

פרקליטו של פליסיאן, עו"ד שמשון וייס, סירב להתייחס לדברים. "התיק בחקירה. אי אפשר להתייחס לאמירות שייתכן והוצאו מהקשרן, כאשר הן מבוססות על עדותו של עד לא אמין בעליל. נצטרך לחכות שהמשטרה תסיים את החקירה", אמר.

העד יקבל הגנה מצד המשטרה וסכום כספי

עד המדינה בפרשה הכחיש את הטענות של פליסיאן. הצעיר בן ה-24, שנמצא כיום תחת הגנה משטרתית, סיפר לחוקרים כי החליט לחשוף את כל מה שידוע לו בעקבות הליך שיקום שעבר בכלא, וכי התחיל לשתף פעולה עם המשטרה עוד לפני שהוצא לו הסכם עד מדינה. העד, שהיה כבר בהליך מול ועדת השחרורים מכיוון שנותרה לו פחות מחצי שנה עד לסיום מאסרו, אמר למקורביו שהחליט להחזיר את חובו לחברה, ולכן גילה לשוטרים את מה שידוע לו. הוא החל בפעולות לסייע למשטרה, סיפר להם כי הנער (שהיום כבר בגיר ואשר עצור בפרשה) פנה אליו וסיפר לו על כך שנפגש עם הפעיל ושזה תקף אותו מינית. לדבריו, לאחר מכן הגו ארבעת החשודים את תוכנית הנקמה.

תפקידו של העד, לטענת המשטרה, היה לספק מידע על הבר-נוער, מקום אותו פקד בעבר שכן הוא הומוסקסואל מוצהר. העד שוחרר לאחר שנחתם עמו הסכם עד מדינה, לפיו יקבל הגנה מצד המשטרה וסכום כספי. העד, שמסוכסך כיום עם בני משפחתו לאחר שהפליל את אחד מקרוביו, פעל כדי לאסוף חומר מרשיע נגד המעורבים האחרים, בזה כאמור גם הקלטות מפלילות לכאורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכחיש טענות שהיה חלק מניסיון סחיטה של פעיל הקהילה. עד המדינה בפרשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ההערכות, המשטרה מנסה במקביל לגבש הסדר כלשהו עם הפעיל בקהילה כדי להוכיח את המניע לרצח, ולכן בצעד יוצא דופן הגישה אתמול לבית המשפט מסמך סודי שאליו נחשף גם פרקליטו של הפעיל, עו"ד רן אלון. לרוב המשטרה אינה חושפת את המידע שבידיה לנחקרים, מכיוון שהדבר עלול לפגוע בחקירה - ועל כן, גוברת ההשערה כי החריגה מהנוהל אכן מעידה על ניסיון להביא להסדר. עו"ד אלון אמר כי הוא מנוע מלהתייחס לפרשה. מנגד, הנער שעל פי החשד נפגע על ידי הפעיל, ממשיך להכחיש זאת. גם פרקליטו, עו"ד שי שורר, לא התייחס לדברים.

רק פליסיאן יואשם ברצח?

בתוך כך, למרות שהחקירה עדין בשלב מוקדם, גורמים משפטיים אמרו כי ההתנהלות התקשורתית של המשטרה בפרשה עלולה לגרום לנזק תדמיתי בסופו של יום. זאת, מכיוון שההערכה היא כי רק פליסיאן יואשם ברצח, בעוד המעורבים האחרים, במידה ויוגש נגדם כתב אישום, יואשמו לכל היותר בסיוע לרצח ובעבירות נשק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, העניקה אמו של פליסיאן ראיון לוואלה! חדשות בו ציינה כי היא בטוחה בחפותו של בנה. "הכל יהיה בסדר, האמת תצא לאור", אמרה, "הכל יתפוצץ למשטרה בפנים". בתשובה לשאלה האם היה לו קשר לקהילה הגאה, ענתה: "מה פתאום. אנחנו לא מדברים על זה, לא שייכים לזה, אין דבר כזה בכלל. הכל שטויות במיץ עגבניות".

היא תקפה את עדותו של עד המדינה נגד בנה, אף שהודתה כי היה קשר בין השניים. "הם סתם מכירים, אבל לא חברים, אין קשר ביניהם. עד המדינה חשב שמצא לו איזה שעיר לעזאזל", אמרה. היא התייחסה גם למעצר של קרוב משפחה נוסף וסיפרה: "המשטרה מחפשת אותם סתם". למרות המצב, אמרה כי היא מאמינה שבזמן הקרוב העניין יסתיים. "תוך כמה ימים הם בבית. זה מה שהרב אמר, זה מה שאני מרגישה, וזה מה שיהיה. יש קצת לחץ, הרבה טלפונים, תודה לאל, אני רגועה וממשיכה בשגרת החיים ומחכה מאוד שהם יחזרו".

היא סיפרה כי בנה וקרוב המשפחה שעצור אף הוא בפרשה שומרים עמה על קשר. "הם מתקשרים אלינו מהמשטרה ואנחנו שולחים להם בגדים, סיגריות", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully