וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "כשנפתח חזית בגולן, אלה לא יהיו פגזים מאולתרים"

העיתון הלבנוני אל-אחבאר דיווח שנשיא סוריה אמר לעיתונאים שהוא "רציני לחלוטין" באיומו לפתוח חזית בגולן. נתניהו: "מי שמאיים לפגוע בנו או פוגע באזרחי ישראל - ייפגע"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בדברי נתניהו בוועדת חוץ וביטחון)

העיתון הלבנוני אל-אחבאר, המקורב לחיזבאללה דיווח היום (שני) כי נשיא סוריה בשאר אסד "רציני לחלוטין" ביחס לאיומו לפתוח חזית מול ישראל בגולן. לפי הדיווח, אסד אמר לעיתונאים ירדנים שעמם נפגש כי אין בכוונתו "לשגר לישראל פגזים מאולתרים באופן אקראי מפעם לפעם", אלא הבהיר שהוא רוצה בלחימה ארוכת טווח. "ההתנגדות תהיה מחושבת ומתמשכת, ותדאג תמיד לשמור על יוזמה ולקבע את זירת הסכסוך באופן שישרת את המאבק ויפגע באויב".

"סוריה לא תוותר על העקרונות הלאומיים שלה, על זהותה הערבית ועל מחויבויותיה", אמר הנשיא הסורי על פי הדיווח. "לא נפסיק לסייע ל'התנגדות' ולא נוותר על סנטימטר מאדמותינו הכבושות. בנוסף לכך, לא נוותר על העצמאות שלנו. אני מוכן להקריב קורבן כדי שסוריה לא תיפול קורבן לידי האמריקנים והציונים, ולידי יתר הכופרים ומדינות המפרץ".

מורדים סורים השתלטו על הצד הסורי של מעבר קוניטרה, 6 ביוני 2013. ג'יליס
"לא נוותר על סנטימטר מאדמותינו הכבושות". הלחימה בין צבא אסד למורדים בגולן/ג'יליס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "מי שמאיים לפגוע בנו או פוגע באזרחי ישראל - ייפגע". עוד הוסיף ראש הממשלה כי "אנחנו רואים מזרח תיכון חדש, הוא גועש ורועש. אנחנו רואים את זה בכל הגזרות ובמיוחד בצפון עם סוריה". לדברי נתניהו, "אנחנו מתמודדים עם ההתפתחויות הללו בנחישות. זה מחייב אותנו לשמור על ביטחון אזרחינו".

הלילה דיווחה סוכנות הידיעות AP כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה צפוי להחליט על העברת אמצעי לחימה לכוחות האופוזיציה הלוחמים בסוריה, ייתכן שכבר השבוע. לפי הדיווח, גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו כי תישקל גם האפשרות לשלוח סיוע של מטוסים שייצרו אזור האסור לטיסה בשמי סוריה – אפשרות שנחשבת סבירה פחות. שליחת אמצעי הלחימה לאופוזיציה הסורית נשקלת כבר שבועות רבים, וזאת על רקע התחזקותו האחרונה של צבא סוריה בקרבות רבים מול המורדים.

בבית הלבן מתכננים לקיים השבוע פגישות בנושא, כאשר צבא סוריה נערך למתקפה על העיר חומס – שכיבושה ינתק למעשה את כוחות האופוזיציה מדרום המדינה. גורמים רשמיים העריכו כי במדינה השסועה שוהים כעת כ-5,000 אנשי חיזבאללה המסייעים לצבא אסד, בהמשך לסיוע שהעניקו בכיבוש העיירה קוסייר שעל גבול לבנון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הלחימה בסוריה: לוחם אופוזיציה במחוז ראקה תחת הפצצה של צבא אסד. רויטרס
בקרוב ייקבלו נשק אמריקני? המורדים בסוריה/רויטרס

בסוף השבוע דווח עוד כי ישראל איימה שתפעל בסוריה נוכח הקרבות העזים שהתנהלו בין כוחות המורדים לצבא אסד סמוך למעבר קוניטרה בשבוע שעבר. כך עלה ממסמך שנדון בישיבת חירום שערכה מועצת הביטחון של האו"ם ונחשפה בידי נביל אבו סעיב, בלוגר ועיתונאי שמסקר את הנעשה בארגון. על פי מקורותיו של אבו סעיב, את המסמך כתב ראש צוות המשקיפים הבינלאומיים בסוריה, הרב לדסו.

במהלך הקרבות תגבר צבא סוריה את כוחותיו בשטח המפורז באמצעות שלושה טנקים וחמישה נגמ"שים שהתקדמו בכיוון מעבר הגבול מצדו הסורי, שם ניסו המורדים לייצר הישג מוראלי ולהניף את דגלם. צה"ל, כך נטען, הודיע לכוח האו"ם באזור כי אם תימשך תנועת הטנקים באזור, הוא ייאלץ לפעול. ההודעה הועברה לנציג הכוחות הסורים, וזה טען כי נוכחות השריון שם נועדה אך ורק ללחימה מול המורדים, וביקש מצה"ל לא לפעול.

על פי המסמך, בזמן שכוחות הצבא הסורי וכוחות המורדים המשיכו להילחם בצד הסורי של מעבר קוניטרה, נותרו כוחות האו"ם בקשר עם ישראל ועם הצבא הסורי, ובכך מנעו עימות. כמו כן, הוסיף לדסו במסמך כי האו"ם פנה לכמה מדינות במאמץ לשכנען לגייס חיילים עבור כוח אונדו"ף, ממנו הסיגה אוסטריה את חייליה ביום חמישי. כמו כן הוא ציין שצה"ל מסר לאונדו"ף כי העניק טיפול ראשוני ל-16 פצועים מקרב המורדים הסורים, ושכולם הועברו לצד הסורי של מעבר הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully