וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ה"מפלצת הימית" שתועדה במעמקי מפרץ מקסיקו

מדענים בארצות הברית סבורים כי הצליחו לתעד לראשונה את דג המשוט הענקי, שאורכו עשוי להגיע ל-15 מטרים ושהילך קסם על דורות של ימאים, בסביבתו הטבעית במצולות הים

צילום: אוניברסיטת לואיזיאנה, עריכה: יאיר דניאל

מדענים בארצות הברית סבורים כי הצליחו לתעד לראשונה את דג המשוט (Oarfish) הענקי והמסתורי בסביבתו הטבעית, כך דיווח היום (ראשון) ה"דיילי מייל" הבריטי. דג המשוט, הידוע בתור דג-הגרם הגדול ביותר שנצפה בטבע, תועד במפרץ מקסיקו על ידי ביולוגים ימיים מאוניברסיטת לואיזיאנה סטייט ב-2011, בשיתוף פעולה עם חברת קידוח מקומית. המדענים נעזרו במתקנים התת-ימיים של החברה וערכו חמש תצפיות על הענק הימי.

דג משוט ענקי שנפלט לחופו של האי קשיווג'ימה. יפן, 2002. GettyImages
דג משוט שנפלט אל חופי האי קשיווג'ימה שביפן ב-2002/GettyImages

לאחרונה פרסם צוות החוקרים מהאוניברסיטה דוח על התצפיות שערכו בכתב העת העוסק בביולוגיה ימית , וחשפו תצלומים של הדג החמקמק. יצוין כי היצור הנדיר תועד רק לאחרונה בסביבתו הטבעית בשל תנאי המחיה הקיצוניים שלו, בעומק של 200 מטרים עד קילומטר מתחת לפני הים. עוד עולה כי גם כיום המחקר העוסק בדג מוגבל ביותר, שכן הוא מסתמך אך ורק על פגרים שנפלטו אל החוף.

דג המשוט הענקי התגלה לראשונה בשנת 1772 על ידי הביולוג הנורבגי פטר אסקניוס. היצור הימי, העשוי להגיע לאורך של 15 מטרים ולמשקל של עד 270 קילוגרמים, הילך קסם על דורות של דייגים ומלחים, ובדומה לדיונון הענקי, גם שמו נקשר לסיפורים על מפלצות ים אגדתיות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully