וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: 25 הרוגים בקרב בין מפגינים למיליציה בבנגזי

9.6.2013 / 12:46

מפגינים התקהלו מול מטה המיליציה החמושה השולטת בעיר ודרשו ממנה להתפרק מנשקה. רק כוחות מיוחדים של הצבא סייעו לעצור את המהומה ולהפריד בין 200 המשתתפים בעימות

לפחות 25 בני אדם נהרגו לפנות בוקר (חמישי) בעימותים עזים בבנגזי שבמזרח לוב, מול מטה המיליציה החמושה השולטת בעיר. עוד 70 נפצעו.

המפגינים שנשלחו למקום בתמיכת הממשלה התעמתו עם המיליציה, הטוענת כי היא פועלת באישור הצבא. המפגינים דרשו מהמיליציה להתפרק מנשקה. אחרי כמה שעות של עימותים נשלחו יחידות מיוחדות של הצבא כדי להשליט סדר במקום, וחמישה מהלוחמים נהרגו.

שנתיים אחרי מותו של שליט לוב מועמר קדאפי, מנסה הממשלה לפרק את המיליציות החמושות שסייעו להדחתו. אחד העדים למהומות סיפר כי ראה 200 בני אדם משתתפים בהתפרעות, כמה מהם אוחזים ברובי קלצ'ניקוב.

מהומות בעיר בנגזי, לוב, יוני 2013. רויטרס
המפגינים בבנגזי, הבוקר בלוב/רויטרס

בחודש ספטמבר 2012 הסתערה אחת המיליציות על הקונסוליה האמריקנית בבנגזי, ואנשיה הרגו ארבעה אנשים, בהם השגריר כריסטופר סטיבנס. לאחר מכן, יצאו אלפי מפגינים לרחובות בנגזי ומחו נגד המיליציות החמושות הפועלות בעיר, שלטענתן מפרות את החוק ומשבשות את הסדר הקיים בפיגועים ובירי לכל עבר.

בתקופה שחלפה מאז תום המערכה הצבאית שתרמה להפלת קדאפי, זלגו כלי נשק רבים לידי ארגונים קיצוניים. בסוף חודש אפריל התפוצצה מכונית תופת מול שגרירות צרפת בטריפולי. שני מאבטחים צרפתים נפצעו ולמבנה נגרם נזק רב. היה זה הפיגוע הראשון נגד מבנה דיפלומטי בבירת לוב מאז מותו של קדאפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully