וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בבר-נוער: החשודים עומתו, אך לא נשברו

8.6.2013 / 22:00

המשטרה מקווה לגבות הודאה מאחד החשודים, אך סבורה כי גם אם לא תצליח יש בידה די ראיות להגשת כתב אישום. עוד מעריכים כי הפעיל בקהילה הגאה שנעצר ידע שהיה היעד לכדורים

צילום: שלומי גבאי, ערוץ 10, עריכה: מיכאל ברגמן

(סיקור מעצר החשודים בשבוע שעבר)

למרות מעצר החשודים, במשטרה נמשך המאמץ בחקירת הרצח בבר-נוער: החוקרים מקווים כי בימים הקרובים יצליחו לגבות הודאה מאחד החשודים במעורבות באירוע אשר נעצרו בשבוע שעבר, ובמהלך סוף השבוע ערכו עימותים בין החשודים. למרות זאת, אף אחד מהם לא נשבר, לא כשל בלשונו ולא הודה בדבר.

גם אם לא יצליחו לגבות הודאה מאחד החשודים, במשטרה אופטימיים לגבי התיק וסבורים שיש בידיהם די ראיות להגשת כתב אישום. שלושת החשודים ברצח יישארו במעצר לאחר שמעצרם הוארך שלשום ב-11 יום. מחר (ראשון) תבקש המשטרה בבית משפט השלום בתל אביב להאריך פעם נוספת את מעצרו של הפעיל בקהילה הגאה. על פי ההערכה הזהירה של המשטרה הפעיל ידע במהלך ארבע השנים שחלפו מאז הרצח שהוא היה הכתובת לכדורים.

פרקליטו של הפעיל בקהילה, עו"ד רן אלון מהסנגוריה הציבורית, אמר כי מרשו מכחיש כל קשר למעשים המיוחסים לו וגם את ההערכה כי ידע על כל קשר בינו לבין האירוע בבר-נוער. "כל התקופה מאז הרצח המזעזע ועד ליום מעצרו הוא ניסה לסייע ככל יכולתו למשטרה לפענוח הרצח ומאוד ישמח על תפיסת האשמים בביצוע המעשה", אמר עו"ד אלון. "חשוב לציין כי מעצרו נחת עליו כסיפור קפקאי מפתיע וגרם לו לנזק עצום, שכן מדובר באדם שפעל רבות למען הקהילה שאליה הוא משתייך ואף זכה באות הוקרה על פעילותו ההתנדבותית הרבה. כל המעצר שלו הוא לטעמי מיותר".

הוארך מעצר החשודים במעורבות בירי בבר-נוער. שי מכלוף
מעצר החשודים במעורבות ברצח, בשבוע שעבר/שי מכלוף

הרצח אירע ב-1 באוגוסט 2009 במועדון הקהילה הגאה בלב תל אביב. מאז הרצח, פעלה היחידה המרכזית של מחוז תל אביב במשטרה על מנת להתחקות אחר עקבות היורה, שהגיע למועדון בשעות הערב בעודו מלא אדם, פתח באש, ירה למוות בניר כץ בן ה-26 ובליז טרובישי בת ה-16, ונמלט מהמקום. מהירי נפצעו עשרה נערים ונערות שבילו באותה השעה במועדון, חלקם נותרו נכים או משותקים. הרצח זעזע עמוקות את המדינה ובפרט את הקהילה הגאה.

מדובר באחד התיקים שהושקעו בהם המשאבים הגדולים ביותר בשנים האחרונות, וצו איסור פרסום גורף הוטל על החקירה. בחודש אוקטובר 2012, נוכח צו איסור הפרסום, נודע על התפתחות מסוימת בחקירה - אולם מאז לא נרשמה התקדמות משמעותית. ביום השנה לרצח נוהגת הקהילה הגאה בתל אביב ובירושלים לציין את המאורע בטקסים, ובשנה שעברה אף נחנך "מרכז ניר" בתל אביב, הפועל למיפוי ולמעקב אחר כל פעילות אלימה נגד חברים בקהילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully