וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזכיר את הבר-נוער": צפו בחרדי שאיים על לסביות

5.6.2013 / 17:44

הנשים שהותקפו מחוץ למועדון בתל אביב בידי חשוד, שאף נופף בשלב מסוים בגרזן באירוע של הקהילה הגאה, מתקשות להתאושש מהתקרית: "פחדתי שיוציא אקדח וירסס"

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

(תיעוד: החשוד מחוץ למועדון הסטופר בר בתל אביב)

הנשים שהותקפו אמש (שלישי) מחוץ למועדון הסטופר בר ברחוב לילנבלום בתל אביב במהלך אירוע של הקהילה ההומו-לסבית, מתקשות להתאושש מהאירוע. על פי החשד, חרדי תושב בני ברק בן 46 איים על קבוצת המבלות בגרזן, תוך שהוא קורא לעברן קריאות בגנות הקהילה הגאה. החשוד נעצר ובחקירתו אמר כי הוא רצה "לשנות את פניה של תל אביב", אולם חברי הקהילה הגאה, המציינת השבוע את שבוע הגאווה, לא יכלו שלא להיזכר בתקרית ב"בר-נוער" בתל אביב באוגוסט 2009, שהסתיימה ברצח שני בני אדם שלא פוענח עד היום. ללא קשר לאירוע אמש, בפרויקט "עיר ללא אלימות" הכריזו על שיתוף פעולה עם הקהילה.

"ישר חשבתי על הבר-נוער", נזכרת מאיה, שבילתה במקום. "פחדתי שכל רגע הוא יוציא אקדח וירסס אותנו". האירוע במועדון הסטופר בר התרחש סמוך לחצות. בכניסה למועדון ומחוצה לו עמדו כמה עשרות נשים ושוחחו. "זה היה ערב לנשים בלבד, כמו בכל יום שלישי", מציינת רעות נגר, בת 30 מתל אביב. "ייתכן שהוא ידע זאת מראש, או שאולי עבר במקרה וראה דגלים של הקהילה תלויים בחוץ. הוא התקרב אלינו עם הג'יפ השחור שלו ועלה בפתאומיות על המדרכה, עד שכמעט דרס חלק מהבנות".

"אסור שהמקרה הזה ימנע מאנשים לצאת מהארון"

החשוד יצא ממכוניתו והחל לצעוד לכיוון רחוב הרצל, אולם אז חזר על עקבותיו. "פתאום הבחנו שיש לו גרזן ביד", משחזרת מאיה. "הוא התחיל לנפנף בו לעברנו ולצעוק, 'אני אשנה את פני תל אביב' וכל מיני צעקות לא ברורות. כולן התרחקו אבל המשכנו לעמוד שם. הלב שלי דפק על 200, ובעלת הבר ניסתה להתעמת אתו, תוך שהיא מסכנת את עצמה. ואז הוא הוציא את הטלפון שלו והתחיל להתקשר לחברים ולתת להם את הכתובת, להגיד להם לבוא".

לדברי נגר, היא ונוכחים נוספים התקשרו למוקד 100 של המשטרה. "התקשרנו בלי הפסקה אבל עברה רבע שעה לפי תחושתי, והם לא הגיעו, רק אמרו שהם בדרך. אחרי פרק הזמן הזה הוא נכנס לאוטו ונסע. כולנו היינו המומות, ניסינו להירגע. אחרי כמה זמן הבנו שהוא נעצר וכעבור חצי שעה הגיעו חוקרים וגבו מאתנו עדות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית. רויטרס
"הדבר הראשון שחשבתי עליו זה שאולי יש קשר בין הדברים". הברנוער בתל אביב/רויטרס

עוד סיפרה נגר: "כשאירע הירי בבר-נוער הייתי מדריכה בארגון הנוער הגאה וחניכים שלי נפצעו שם. מה שהיה אתמול בלילה מיד החזיר אותי לשם. הדבר הראשון שחשבתי עליו זה שאולי יש קשר בין הדברים. זה מחזיר את הטראומה". גם מאיה נזכרה באירוע הקשה. לדבריה, "אסור להקל ראש באירוע אתמול. מדובר בפשע שנאה כלפי הקהילה הגאה". רעות נגר ביקשה, למרות האירוע, להעביר מסר אופטימי: "אסור שהמקרה הזה יפחיד אנשים, או ימנע מהם לצאת מהארון. ייתכן שדבר כזה קורה דווקא בזכות השינויים וההתקדמות בקבלת אנשי הקהילה בחברה הישראלית".

בד בבד, במשרד לביטחון פנים הכריזו לאחרונה על שיתוף פעולה עם האגודה למען הלהט"ב, בניסיון למנוע מקרי שנאה או אלימות על רקע נטייה מינית. במסגרת פרויקט "עיר ללא אלימות", יוכשרו אנשי המקצוע של התכנית בתחום. לדברי דובר התכנית, גיל חורב, "כולם מודעים לכך שהקהילה הגאה בכלל ונוער להט"בי בפרט, סובלים מאלימות קשה שנובעת מדעות קדומות ומשנאה. שיתוף הפעולה עם האגודה למניעה והתמודדות עם תופעות אלו חשוב ביותר לתכנית 'עיר ללא אלימות', ואנו מקווים שהוא יורחב בהמשך".

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', בירך על הדברים: "הרצח בבר-נוער בתל אביב הראה לכולנו עד כמה מסוכנת שנאה בכלל ושנאה כנגד הקהילה בפרט. חשוב מאוד שלצד הפעילות המאומצת של משטרת ישראל לפענוח הרצח ותפיסת מבצעיו, תתבצע פעילות מניעה ופעילות חינוכית, ותכנית עיר ללא אלימות שמוביל המשרד היא הפלטפורמה המתאימה לקידום הנושא".

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר בתגובה: "מדובר במקרה חמור ביותר הנובע מהסתה חסרת מעצורים של ההנהגה החרדית ונציגיה בכנסת. בנס האירוע הסתיים ללא נפגעים, אך קיימים עשרות מקרים של אלימות פיזית נגד להט"ב המדווחים לאגודה למען הלהט"ב שלא תמיד נגמרים בנס. הפתרון הוא חינוך, ויש למנוע את החינוך לשנאה ולהט"בופוביה שמתרחש במוסדות הלימוד הדתיים בחסות המדינה. אנו קוראים לרשויות המדינה לפעול בנחישות נגד ההסתה ונגד המסיתים בכל האמצעים על מנת למנוע מקרים נוספים. עוד אנו פונים לכלל הציבור לדווח על כל תופעת אלימות מילולית או פיזית נגד חברי הקהילה בטלפון 03-6205590".

עוד על אירוע התקיפה במועדון בתל אביב
חרדי חשוד שהתנפל על לסביות עם גרזן: "לתקן את תל אביב"

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully