וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואימניקים: 'לקצץ באימון? שילמדו מטעויות עבר'

5.6.2013 / 18:39

חיילי חטיבת כרמלי יודעים שהגזירות לא יחלפו מעל לראשם, והם דרוכים: "אין תחליף לאימון, שיקצצו במקום אחר". מטוס חיל האוויר שחלף מעליהם בצאלים ספג ביקורת: "שיקצצו להם"

המילואימניקים נערכים לקיצוץ: מפקד מרכז האש בבסיס צאלים, אלוף-משנה אשר בן לולו, עומד על גבעה בנגב שאליה עדיין לא הגיעו הגזרות. "המשימה שלנו כאן היא להכשיר את חיילי המילואים למלחמה, ולאחר מכן להביא אותם הכי קרוב שאפשר למציאות בשדה הקרב", אמר אתמול (רביעי) לוואלה! חדשות. לדבריו, "זה כולל שינויים אפשריים במשימה, מפקדים שנפצעים, קצינים שנהרגים". ועם זאת, הוא מסרב למתוח ביקורת על הקיצוץ בתקציב אימוני המילואים: "אני רצפת הייצור, אבל מה שאני יכול להגיד זה שאין תחליף לאימונים, ללכידות החברתית וליכולת של המפקדים לבחון את החיילים כדי לדעת מה צריך להעביר באימון הבא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להביא אותם הכי קרוב שאפשר למציאות בשדה הקרב". חיילי חטיבת כרמלי באימון מילואים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הם חווים כאן אירועים קשים שמחסנים אותם מנטאלית", הסביר בן לולו, והתייחס לחיילי חטיבת כרמלי. "בשבוע אחד הם יצעדו 20 קילומטרים עם ציוד על הגב ובימים הראשונים בקושי יזכו לשינה". ובכל זאת, הוא אומר, אין לאימונים תחליף להכנת החיילים לרגע האמת. "זה אימון למלחמה ובכל אימון הגדוד מוכן יותר, אני לא אומר את זה סתם", הוסיף.

"אנחנו מגולני, אם יקראו למלחמה - נבוא גם בלי אימונים"

מנגד, מישה שוורצמן, לוחם אחר בחטיבה, דווקא הביע תמיכה בקיצוץ ואמר כי בסופו של דבר "הכל בראש". הוא הוסיף כי "אנחנו מגולני, אם יקראו לנו למלחמה, נבוא גם אם לא יהיו אימונים". "קשה להתאמן כשחם, עברו שלושה ימים והלכנו 18 קילומטרים. לא מוותרים לנו", הוא ספק מתלונן ספק מסביר בשפה מליצית מדוע הוא באמת תומך בקיצוץ ימי המילואים.

"אני לא יכול לומר לך שכל הלוחמים כאן באותה רמה", אמר דניאל ברדוגו, גם הוא לוחם במילואים מגולני. "יש פה פערים. אבל מתייחסים אלינו ברצינות וזה משפר את ההרגשה כשלא דוחפים לנו ציוד מלפני מאה שנה. למרות שאני עייף ולא דיברתי עם האישה כבר כמה ימים, זה אימון חשוב", הסביר.

אבי כהן מתקרב לגיל 40, גם הוא לוחם במילואים. "הרגליים כבר כואבות", הוא מודה. "מניסיוני, אני אומר לך שאין חשוב יותר מאימון. כולם כאן יוצאי גדוד 13 בחטיבת גולני, השלד של החטיבה הזאת לחם במלחמת לבנון השנייה - מה רוצים, לחזור שוב על הטעויות מפעם? שיחתכו במקומות אחרים", הוא מזהיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מטוס שחולף סופג ביקורת: "שיקצצו להם"

"לכולם פה יש צרות, אף אחד לא רוצה להיעדר מהבית או מהעבודה, אבל כולם מבינים שהאימון חשוב. אתה שואל אותם עכשיו אם קשה להם, ברור שהם יבכו לך, אבל תבוא ביום האחרון ותראה איזה גיבוש יש ביניהם. הם חוזרים הביתה ומבינים שבמלחמה הבאה יהיה יותר קל", הוסיף. מטוס שעובר מעל הבסיס זוכה להערה מצד כהן: "אתה רואה אותם? שיקצצו בהם. הגיע הזמן, כל טיסה כזו שווה ים של כסף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ברור שהם יבכו לך, אבל תבוא ביום האחרון ותראה איזה גיבוש יש ביניהם". חיילי חטיבת כרמלי, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"העסק עם חיילי מילואים זה עולם אחר, הם מתאמנים הרבה יותר קשה", אמרה סגן-משנה מור, קצינת הצלפים המלווה את האימון. "בתחילת השירות שלי הדרכתי חיילי סדיר. פה הם מתעסקים יותר בתכל'ס, כי הם מגיעים עם ניסיון, אבל יש מה לשפר. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה כאן אם יפסיקו להם את האימונים, זה יחתוך להם ברמת הכשירות", הוסיפה. מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, ביקר את חיילי חטיבת כרמלי

מפקד זרוע היבשה האלוף גיא צור ביקר את חיילי חטיבת כרמלי אתמול בבוקר ובחן את אופן האימון ושביעות רצון הלוחמים. בתום הביקור אמר קצין בכיר בזרוע היבשה: "מוקדם מדי לדעת כיצד ייראה גרף האימונים השנה ובשנה הבאה. זו לא יכולה להיות פגיעה דרסטית, זה לא יהיה 100% ביטול. אבל ברור לכולם שיהיה קיצוץ משמעותי, ועם מה שיש נעשה את הכי טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully