וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 אלף דולר פיצויים לחרדי שזוכה מסחר בסמים ביפן

גלעד גרוסמן

4.6.2013 / 21:53

יואל גולדשטיין, תושב בני ברק, נעצר עם שני ישראלים נוספים בטוקיו לאחר שבמזוודותיהם נמצאו סמים. לאחר שישב קרוב לארבע שנים במעצר, הוא זוכה בטענה שחשב שסמים זה רעל

יפן שילמה לאחרונה 150 אלף דולר פיצויים ליואל גולדשטיין, צעיר חרדי מבני ברק, שזוכה לאחר שישב קרוב לארבע שנים במעצר והואשם בסחר בסמים. מדובר בפרשה שגרמה לסערה רבה בקרב הציבור החרדי, במיוחד בחסידות סאטמר אליה משתייך גולדשטיין.

בית משפט בטוקיו זיכה את גולדשטיין לפני כשנתיים, ממעורבות בהברחת כ-90 אלף כדורי אקסטזי שהוטמנו בתוך דופן כפול במזוודה שהכילה עתיקות. מדובר באחת ההברחות הגדולות ביותר שהיו ביפן. גולדטשיין טס עם שני צעירים ישראלים נוספים מהולנד ליפן, והשלושה נעצרו בשדה התעופה בטוקיו לאחר שהסמים נמצאו בעת חיפוש במזוודותיהם.

השלושה טענו כי הם נתבקשו להעביר את העתיקות לאדם אחר ולא ידעו על הימצאות הסמים במזוודה. שני הנאשמים האחרים נידונו לשש וחמש שנות מאסר. אולם, בית המשפט קיבל את טענת פרקליטו של גולדשטיין, עו"ד מרדכי ציבין לפיה הוא מגיע מחברה חרדית סגורה שאינה מודעת למתרחש מחוץ לחומותיה, וכלל אינו מכיר את נושא הסמים. עוד קיבל השופט את הטענה שהצעירים קיבלו את החבילה מנהג של רב, ולכן כלל לא העלו על דעתם שיכול להיות בה דבר לא כשר. השופט קבע כי גולדשטיין קיבל חינוך "אנטי-ציוני", "לא יודע עברית מודרנית", וכששאלו אותו מה זה סמים, הוא חשב שזה רעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully