וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין סותר את אסד: משלוח טילי S-300 לא עבר לסוריה

למרות טענתו של הנשיא הסורי כי סוללות הנשק הראשונות כבר הגיעו לדמשק, אומר הנשיא הרוסי כי "מוסקבה אינה מעוניינת להפר את מאזן הכוחות באזור", אך לא שלל את ביטולה

נמשכות הטענות הסותרות בדבר השלמת עסקת הנשק של מערכת הטילים S-300 בין רוסיה לדמשק. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר היום (שלישי) כי מוסקבה טרם העבירה לדמשק את משלוחי הנשק. זאת, בניגוד לטענתו של הנשיא הסורי בשאר אסד, שאמר לאחרונה כי ארצו כבר קלטה את המערכות.

במסיבת עיתונאים לאחר מפגש פסגה עם מנהיגי האיחוד האירופי, הגן פוטין על תעשיית הנשק הרוסית, ואמר כי רוסיה אינה רוצה להפר את מאזן הכוחות באזור. עם זאת, הוא ציין כי כל עסקת נשק מול סוריה "עומדת בקו אחד עם החוק הבינלאומי", ולא שלל את ביטול העסקה הנוכחית.

חיילים רוסים תופסים מחסה בעת תרגיל בטילי s-300, 1997. AP
קצינים רוסים ליד מערכת S-300/AP

בראיון שהעניק אסד בשבוע שעבר לרשת הטלוויזיה של חיזבאללה, הוא אמר כי דמשק כבר קיבלה את המשלוח הראשון של מערכת הטילים שרכשה ממוסקבה. לדבריו, שארית הטילים נגד-מטוסים יגיעו בקרוב. כבר ביום למחרת ציטטו שני עיתונים ברוסיה בכירים בתעשיית הנשק של המדינה, שהכחישו את דברי אסד, ואמרו כי ייתכן שרוסיה אף לא תעביר את מערכת טילי S-300 כלל לדמשק. בעיתון "קומרסנט" צוטט גורם רוסי שטען כי העברת הנשק תושלם רק ברבעון השני של 2014 וציין כי גם לאחר נחיתת המערכת בסוריה, יהיה צורך בחצי שנה - לכל הפחות - להכשרת כוח אדם לתפעולה ולבדיקות, בטרם תיכנס המערכת לשימוש.

מלבד מערכת הטילים, אשר נחשבת ל"נשק שובר שוויון", הודיעה רוסיה בשבת כי תמכור לפחות עשרה מטוסי קרב מדגם מיג-29 למשטרו של הנשיא הסורי, בשאר אסד. ארצות הברית וגרמניה קראו אז למוסקבה שלא לחמש את סוריה. שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, ומקבילו הגרמני, גידו וסטרוולה, נועדו בסוף השבוע בוושינגטון ולאחר פגישתם יצאו בהצהרה משותפת נגד כוונתה של רוסיה להעביר לדמשק מערכות טילי S-300, אשר לטענתם עלולות להאריך את מלחמת האזרחים במדינה. על פי קרי, להעברת כלי הנשק מצד רוסיה יכולה להיות "השפעה שלילית ביותר", והיא תעמיד את ביטחונה של ישראל בסכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully