וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצלה אם העובר ללא מוח שהפכה סמל המאבק ההפלות

חייה של הצעירה בת 22 היו בסכנה מיידית אך בית המשפט העליון סירב לאשר לה להפיל למרות שלעוברה, שהתפתח ללא חלק ממוחו, לא היה סיכוי לשרוד. המאבק למענה עורר ויכוח במדינה

חייה של "ביאטריס", כינוי שקיבלה צעירה בת 22 שהייתה לסמל המאבק נגד אי חוקיות הפלות באל סלבדור, ניצלו בנס. בשבוע שעבר בית המשפט העליון במדינה סירב לאשר לה להפיל, בעודה מאושפזת במצב קשה, למרות שלעוברה לא היה סיכוי לשרוד ואף סיכן את חייה. היום (שלישי) דווח כי ביאטריס ילדה את תינוקה בניתוח קיסרי מוקדם.

זמן קצר לאחר הלידה מת התינוק, אשר סבל ממום נדיר שהתגלה בבדיקות שנעשו בשבוע ה-26 להריונה. עוברה התפתח ללא מוח שלם, מום חמור הקרוי אננצפלוס - הגורם למותו של העובר או ללידת תינוק עם גולגולת קטנה, ומוח קטן שחסרים בו תפקודים מרכזיים. במקרים נדירים תינוקות אננצפאליים שורדים למעלה מחמישה ימים.

ביאטריס סובלת מזאבת ומאי ספיקת כליות. לאחר שבית המשפט החליט שלא לאשר לה להפיל את עוברה והפגנות החלו להתעורר במדינה, התערבה שרת הבריאות של אל סלבדור, איזבל רודריגז, והודיעה כי ניתוח קיסרי הוא פתרון המתקבל על הדעת במדינה בה קיים איסור גורף על ביצוע הפלות, לא משנה מהן נסיבות ההתעברות ומהי הסכנה לחיי האם. החוקה במדינה, שבה רוב קתולי, מגנה על הזכות לחיים "מרגע ההתעברות".

הפגנות למען אישה גוססת שנאסר עליה להפיל באל סלבדור. רויטרס
הפגנות למען ביאטריס, בחודש שעבר/רויטרס

"היא בידיים טובות, מטופלת היטב", סיפרה רודריגז זמן קצר לפני שנכנסה ביאטריס לניתוח. "אני מצפה כי הכל יעבור בשלום בשעות הקרובות". ועדה של בית החולים, משרד הבריאות וארגוני זכויות אדם – כולם תמכו בבקשתה של ביאטריס להפיל, אך שופטים בבית המשפט העליון, כאמור, הצביעו ברוב של ארבעה מול אחד לדחות את בקשתה. "בית המשפט החליט כי זכויותיה של האם לא עדיפות על זכויותיו של עוברה, ולהפך, וכי קיים איסור מוחלט על הפלות במדינה", נכתב בהחלטת בית המשפט. השופטים הוסיפו כי מצבה של ביאטריס "יציב", על אף שהכירו בכך כי המצב יכול להשתנות.

חברים בקמפיין ללגליזציה של הפלות במקרים המסכנים את חיי האם גינו את ההחלטה. מורנה הררה, מנהלת קבוצת הקמפיין שעוסק במקרה של ביאטריס, כינתה את ההחלטה "בלתי אחראית" והוסיפה כי השופטים לא לקחו בחשבון את מצבו של העובר, שלו לדבריה אין כל סיכוי לשרוד: "החיים היחידים שאפשר להציל הם של ביאטריס".

אל סלבדור: האם גוססת - המדינה מסרבת לאשר הפלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully