וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משרד החוץ מעכב את העברת הפליטים למדינה אחרת"

לאחר שהפרקליטות דיוחה בבג"ץ על הסכם עם מדינה אפריקנית להעברת מבקשי מקלט אריתריאים אליה, טוענים במשרד המשפטים שדוח שאמור משרד החוץ לחבר מעכב ההסכם

משרד החוץ הוא שמעכב את מימוש ההסדר שהשיגה ישראל עם מדינה אפריקאית להעברתם של מבקשי המקלט האריתריאים, כך נודע היום (שני) מפי גורמים במשרד המשפטים. עוד נודע כי אחרי ניהול מגעים עם כ-30 מדינות ברחבי העולם, השיגה ישראל את הסכמת המדינה השלישית, שלא ניתן לחשוף את שמה, תמורת אספקת ציוד חקלאי לאותה מדינה.

אברהם, נאקה ומרלין משפחה של פליטים מאריתריאה בת"א. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
פליטים אריתריאים השוהים בישראל/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בדיון שנערך אתמול בבג"ץ בעתירת ארגוני הסיוע לפליטים לביטול תיקון החוק למניעת הסתננות, חשפה נציגת המדינה, עו"ד יוכי גנסין, כי ישראל הגיעה להסדר עם מדינה שלישית שתקלוט את אזרחי אריתריאה תמורת כסף ותמורה נוספת. כמו כן, חשפה גנסין כי בימים אלו מנהלת ישראל מגעים עם שתי מדינות נוספות שיהוו מדינת מעבר לאזרחי סודן השוהים בישראל בדרכם חזרה לארץ מוצאם.

מזה שנים מנהלת ישראל, כמו מדינות רבות בעולם, מגעים עם מדינות במטרה לאתר מדינה שתקלוט את מבקשי המקלט, אך עד כה לא נרשמה הצלחה. כעת עולה כי הושג הסדר עם מדינה אפריקנית קטנה, אך לטענת גורמים משפטיים, משרד החוץ הוא שמונע את מימוש ההסדר בכך שהוא מעכב את העברת חוות הדעת על המצב באותה מדינה. מדובר בחוות דעת שמטרתה להבטיח את גורלם של מבקשי המקלט אשר יועברו אל אותה מדינה שלישית אנונימית. כאמור, בתמורה להעברת מבקשי המקלט לשטחה, תעביר ישראל למדינה השלישית כסף, מידע, סיוע וציוד בתחום החקלאות.

בדרך לגירוש: עשרות דרום סודנים נפגשו עם אלי ישי. דניאל בוק
שר הפנים לשעבר אלי ישי בשדה התעופה עם פליטים סודנים שהוחזרו לארצם, בשנה שעברה/דניאל בוק

יש לציין כי אמנת הפליטים הבינלאומית מאפשרת העברת פליטים למדינת שלישית תוך קיום תנאים ספציפיים, בהם הבטחת שלומם של הפליטים במדינה אליה יועברו. בנקודה זו, נכנס לתמונה משרד החוץ הישראלי שצריך לספק חוות דעת שתבטיח זאת כאמור לעיל. יש לציין כי גם לפני החזרת אזרחי דרום סודן לארצם לפני כשנה התבקש המשרד להעביר חוות דעת כזו, והחזרת אזרחי המדינה לארצם לא התאפשרה עד לקבלת חוות הדעת האמורה.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "משרד החוץ נכון להכין חוות דעת על המצב במדינות השונות, עמן יש למדינת ישראל קשרים דיפלומטיים, כאשר יש בידי משרד החוץ מידע אמין וממקורות ישירים לגבי הסכמה עם מדינה שלישית – הנושא הוצג לבית המשפט על ידי הפרקליטות ואין בכוונתנו להגיב מעבר לכך".

כיום שוהים בישראל 50-60 אלף מבקשי מקלט. כ-40 אלף מהם מאריתריאה ו-15 אלף מסודן. רוב מבקשי המקלט חיים מחוץ למתקני המשמורת, בהם שוהים כ-2,000 איש.

עוד בנושא:
המדינה: הושג הסכם עם מדינה לקליטת אריתראים
סער סייר בדרום תל אביב: "נחזיר המסתננים"

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.com
לפניות לכתב גלעד גרוסמן: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully