וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק S-300: אספקת הנשק שביקש צבא אסד מרוסיה

לאחר שלטענת אסד חלק ממשלוח הנשק שובר השוויון הגיע, פרסם הוושינגטון פוסט רשימה בה בין היתר בקשה ל-20 אלף רובי קלצ'ניקוב ומיליוני קליעים המשמשים בלחימה במורדים

צבא סוריה שלח בקשה לרוסיה לקבל אמצעי לחימה ללחימה יום-יומית. ברשימה שפורסמה הערב (חמישי) ב"וושינגטון פוסט" נכללו 20 אלף רובי קלצ'ניקוב ו-20 מיליון קליעים. עוד ביקש צבאו של אסד אלף תתי-מקלע, רימונים ורובי צלפים בעלי משקפיים לראיית לילה.

במכתב, שנכתב על ידי הגנרל עלי א-סלים האחראי על אספקת הנשק בצבא אסד, ביקשו הסורים הצעת מחיר "בטווח הזמן הקצר ביותר האפשרי". הגנרל חתם את המכתב במילות הוקרה ליצואנית הנשק של רוסיה, רוסובורונקספורט. אלכסיי ונטסלווסקי, דובר מטעם חברת רוסובורונקספורט, אמר כי לחברה אין כל תגובה על הבקשה מהממשלה הסורית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשימה כפי שפורסמה ב"וושינגטון פוסט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר כאמור, בבקשות לנשק המשמש את צבא אסד בלחימה היום-יומית במלחמת האזרחים הסורית, שגבתה עד כה את חייהם של עשרות אלפי אזרחים וחיילים. אך אספקת הנשק מרוסיה לסוריה שמדאיגה את העולם יותר היא של מערכת ההגנה מפני טילים, S-300. לטענת אסד, דמשק קיבלה את המשלוח הראשון של המערכת. בראיון שישודר הערב ברשת הטלוויזיה של חיזבאללה, אל-מנאר, אמר הנשיא הסורי כי שארית הטילים נגד-מטוסים יגיעו בקרוב.

אמש דווח כי היועץ לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, אמר לאחרונה שישראל תפעל "כדי למנוע מטילי S-300 להפוך למבצעיים" בשטחה של סוריה. על פי פרסום בעיתון הארץ, עמידרור אמר את הדברים בתדרוך ל-27 שגרירי האיחוד האירופי בישראל. עוד פורסם כי הדיפלומטים שנכחו באירוע, שביקשו לשמור על עילום שם, סיפרו כי מהסקירה של עמידרור עלה שלהערכת ישראל מוסקבה תספק את מערכת הטילים המתקדמת לסוריה בשל שורה של סיבות שאינן קשורות לישראל - אלא ליריבות בינה לבין ארצות הברית, לבריטניה ולצרפת בסוגיה הסורית. "הבנו מעמידרור כי ממשלת ישראל סבורה שלא ניתן יהיה למנוע את אספקת הטילים לסוריה, ולכן היא תפעל נגדם אחרי האספקה אבל לפני שיהפכו למבצעיים", אמר אחד הדיפלומטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully