וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעילי כיפת ברזל ומל"טים כבר לא "לוחמים"?

30.5.2013 / 8:16

בצה"ל גיבשו הגדרות חדשות למיהו לוחם, בהתבסס על קריטריונים של פגיעה ישירה באויב, סיכון חיים והימצאות בשדה הקרב. ההגדרות צריכות לקבל אישור סופי מהרמטכ"ל

דובר צה"ל פרסם אמש (רביעי) את ההגדרות החדשות שגובשו לתפקידי לוחמה בצה"ל. בין היתר, מפעילי סוללות כיפת ברזל, מפעילי כלי טיס לא מאוישים ומי שהוגדרו עד כה כ"לוחמי סייבר" כבר לא ייחשבו לחיילים קרביים.

שיגור כיפת ברזל בבאר שבע. רויטרס
מפעילי כיפת ברזל - מפעילי אמצעי לחימה קרביים/רויטרס

בעקבות חילוקי דעות בתוך צה"ל, בעיקר בין זרוע היבשה לאגף כוח האדם, הוחלט לבצע עובדת מטה רחבה בנושא, ולהגדיר מחדש מיהו לוחם, מיהו חייל קרבי, והמושג תומכי לחימה יוחלף ומעתה יקראו בעלי התפקידים "מפעילי אמצעי לחימה קרביים". ההגדרות החדשות יוצגו בתקופה הקרובה בפני הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, לאישורו.

על פי ההחלטה, שקיבלה בינתיים את אישורו של ראש אגף המבצעים, אלוף יואב הר אבן, החלוקה תתבצע מעתה על פי שלושה קריטריונים עיקריים: פגיעה באויב באופן ישיר או סיוע באופן עקיף, סיכון חיים והימצאות ממשית בשדה הקרב. בהתאם להגדרה זו, כאמור, מפעילי סוללות כיפות ברזל לא יקראו יותר לוחמים, או חיילים קרביים. עוד הוחלט כי לא יעשה שימוש במשפט "לוחמי סייבר" מאחר שהם אינם נמצאים במגע עם האויב פנים מול פנים ולא נמצאים תחת סיכון חיים.

מפקדים חוששים מהשפעה על מוטיבציית מועמדים לגיוס

על פי ההגדרות החדשות, לוחמים יהיו אלו שפועלים מול האויב ומסכנים את חייהם. תחת הקטגוריה הזו יכנסו חיילי חטיבות החי"ר, השריון וההנדסה, כולל טייסי מטוסי קרב ומסוקי קרב. תחת הקטגוריה הנוספת, של חיילים קרביים, יכנסו חיילים המסכנים את חייהם בשטח, אך משתייכים לתחום של תומכי הלחימה כמו חיילי חיל החימוש שפועלים בשטח האויב או באזור לחימה כדי לסייע למאמץ הלחימה.

יש לציין כי ההגדרות החדשות יגררו אחריהן גם שינויים בהטבות הכספיות המוענקות לחיילי צה"ל. כמו כן, היא מעוררת מחלוקת בקרב מפקדים בכירים בצה"ל, שכן ההגדרות שהיו נהוגות עד כה סייעו למפקדי החילות והאגפים לגייס מועמדים לשירות ביטחון תחת הקטגוריות של לוחם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully