וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה מבהיר: "לא נאפשר לאסד ליפול"

25.5.2013 / 18:22

מזכ"ל חיזבאללה הביע תמיכה מוחלטת במשטר בסוריה, שאותו כינה "עמוד השדרה של ההתנגדות". הוא הבטיח להמשיך להילחם לצד אסד, "עד סוף הדרך". למורדים אמר: "הקרב עוד ארוך"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(קרבות בקוסייר, השבוע)

על רקע הישגיו המבצעיים האחרונים של צבא סוריה, שיבח הערב (שבת) מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, את תפקודו של הנשיא הסורי, בשאר אסד, והעניק לו תמיכה מוחלטת. בנאום טלוויזיוני שנשא לציון יום הנסיגה הישראלית מדרום לבנון, תיאר נסראללה את ידידו הסורי כ"עמוד השדרה של ההתנגדות", והדגיש כי ארגונו לא יאפשר לשלטון אסד ליפול.

"סוריה היא עמוד השדרה של ההתנגדות, ואנו לא נשב בחיבוק ידיים", אמר נסראללה. "לסוריה יש ידידי אמת באזור שלא יאפשרו לה ליפול לידיהן של ארצות הברית, ישראל וקבוצות המורדים הסוניות". מזכ"ל חיזבאללה אמר כי ארגונו מחויב לצד שבו בחר בעימות. "נמשיך עד סוף הדרך. אנו מקבלים את האחריות הכרוכה בכך, וגם את הקורבנות ואת ההשלכות של עמדתנו. אנו נהיה אלה שיביאו לניצחון, בעזרת האל".

לדבריו, "אם תיפול סוריה לידי ארצות הברית ועושי דברה, ההתנגדות תכותר וישראל תיכנס ללבנון כדי לכפות את תנאיה על הלבנונים, וכדי להחיות את המזימות שלה. לבנון תיכנס שוב לעידן של השפעה ישראלית, ואחריה תיפול פלסטין, הגדה והרצועה". הוא פנה למורדים בסוריה ואמר: "אתם לא תצליחו להפיל את המשטר באמצעים צבאיים. הקרב עוד ארוך".

נסראללה אף גינה את מדיניותה של ממשלת לבנון ביחס לישראל, וטען כי הבעיה היא ש"לבנון לא מתייחסת לישראל כאל מדינת אויב". הוא הוסיף כי לבנון ניצבת בפני שני איומים עיקריים – התוקפנות הישראלית והמשבר בסוריה השכנה, שם עולה מספרם של הלוחמים האיסלמיים.

קרבות עזים בין לוחמי אסד וחיזבאללה למורדים בקוסייר. רויטרס
קרבות בעיר קוסייר, השבוע/רויטרס

היום דיווחו פעילי ארגון חיזבאללה הנלחמים לצד כוחותיו של נשיא סוריה, בשאר אסד, על קשיים בהשלמת כיבושה של העיר קוסייר, שהפכה בימים האחרונים לזירה של קרבות עזים בינם לבין המורדים. הצבא הסורי, בסיוע פעילי חיזבאללה מלבנון, פתחו היום במתקפה הקשה ביותר עד כה לכיבוש העיר הסמוכה לגבול לבנון, שכשני שלישים ממנה כבר נכבשו מידי המורדים.

אחד מאנשי חיזבאללה הנלחמים בקוסייר סיפר בשיחת טלפון עם סוכנות הידיעות "רויטרס" כי כוחותיו מתקדמים בקצב איטי בהרבה משחשבו תחילה. "אנחנו בשלב השני של תכנית המתקפה, אבל ההתקדמות איטית וקשה למדי", אמר. הוא ציין כי המורדים הטמינו מוקשים בכל מקום, "ברחובות, בבתים, אפילו המקררים ממוקשים".

מאלכ עמאר, תושב קוסייר, סיפר באמצעות "סקייפ" על ההסלמה בשעות האחרונות. "לא ראיתי יום כזה מאז תחילתו של הקרב", אמר. "ההפצצות אלימות ועזות כל כך. זה כאילו שהם מנסים להרוס את העיר, בית אחר בית". מוקדם יותר היום דיווח ארגון זכויות האדם הסורי כי למעלה מ-22 בני אדם נהרגו בקוסייר עד שעות אחר הצהריים, רובם מקרב המורדים, ועוד עשרות נפצעו.

לשני הצדדים עניין רב בכיבוש היעד האסטרטגי שנמצא על הגבול בין סוריה לבין לבנון. צבא אסד מעוניין ליצור רצף טריטוריאלי בין הבירה דמשק לבין המעוזים שבשליטתו על חוף הים התיכון, ובכך לנתק בין אזורים שונים שבהם שולטים המורדים. מנגד, כוחות האופוזיציה רואים בקוסייר נקודה קריטית שתאפשר להם לשמור על נתיבי אספקה ולמנוע ממשטרו של אסד להגיע לשיחות השלום בחודש הבא, שאותן יוזמות ארצות הברית ורוסיה, כשידו על העליונה.

צבא אסד ואנשי חיזבאללה פועלים בימים האחרונים גם לכיבוש האזורים שסביב קוסייר. תחנת הטלוויזיה "אל-מנאר" השייכת לחיזבאללה דיווחה כי הצבא הסורי השתלט על שדה התעופה הסמוך של דבעא, שנכבש על ידי המורדים לפני שבועות אחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully