וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: בני זוג רצחו את הגרושה והמיסו את גופתה

23.5.2013 / 11:25

על פי כתב האישום, זאב ואולגה גורליק דקרו למוות את איריס וסילייב, לאחר שזו הגישה תביעה לדמי מזונות בסך 70 אלף שקלים. לאחר מכן, המיסו לכאורה את גופתה בחומר כימי

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד זאב ואולגה גורליק, בגין רצח, השמדת ראיות ושיבוש הליכי משפט, לאחר שרצחו לכאורה את גרושתו של גורליק בדקירות ושמו את גופתה בחומר כימי על מנת להמיסה. בנוסף, הפרקליטות ביקשה להשאיר את השניים במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

על פי כתב האישום, גורליק ורעייתו איריס גורליק-וסילייב התגרשו בשנת 2009, וחויב לשלם דמי מזונות עבור שני ילדיהם. הוא צבר חוב של כ-70 אלף שקלים, וסילייב פתחה בהליכים נגדו בהוצאה לפועל, והוטל צו עיקול על משכורתו. גורליק נישא לרעייתו החדשה בשנת 2011.

מכתב האישום עולה כי החל מחודש מרץ 2013, החלו בני הזוג לתכנן את הרצח. אולגה ערכה עשרות חיפושים באינטרנט אחר שיטות לרצוח את וסילייב ולהיפטר מגופה, ובין היתר חיפשה "דרכים שונות כיצד להמיס גופת אדם", "איך להעלים גופה" ו-"באיזו חומצה הכי טוב להמיס גופה בתנאים ביתיים". במקביל, רכש הנאשם את מכל הפלסטיק שבו לכאורה המיסו את הגופה.

הארכת מעצר לזאב ואולגה גורלי  החשודים ברצח גרושתו של הבעל, אפריל 2013. טלי מאייר
בני הזוג גורליק בהארכת מעצרם/טלי מאייר

ב-29 באפריל, כך לפי כתב האישום, נסע גורליק למקום עבודתה של וסילייב בגבעת שאול בירושלים, שוחח עמה, והשניים נסעו יחד לבית בני הזוג. שם, כך נאשמים השניים, הם רצחו אותה בדקירות סכין והכניסו את גופתה למכל של סודה קאוסטית על מנת להמיסה. בהמשך, נטען כי השניים העבירו את מכוניתה של וסילייב למקום מרוחק. את שרידי גופתה של וסילייב מצאו שוטרים אשר הגיעו לבית בני הזוג גורליק במסגרת החיפושים אחריה. כשנמצאה, הייתה הגופה כבר במצב של פירוק רקמות מתקדם.

"הנאשמים החליטו להמית את איריס והמיתוה בדם קר, בלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה, בנסיבות שבהן יכולים היו לחשוב ולהבין את תוצאות מעשיהם, ולאחר שהכינו עצמם להמית אותה", נטען בכתב האישום. "כמו כן, השמידו הנאשמים במזיד דבר הדרוש לראיה בהליך שיפוטי ועשו דבר בכוונה למנוע ולהכשיל הליך שיפוטי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

פרקליטה של בת הזוג: "לא השתתפה במעשה"

בדיון בבית המשפט ציין התובע בתיק כי בחקירתו הראשונה של גורליק במשטרה הוא מסר גרסה לפיה הותקף על ידי המנוחה. "כבר בגרסה הזו הוא אמר שהוא סובב את ידה ודקר אותה מספר דקירות בגב. זו גרסה שאינה נכונה, אך גם אם הייתה נכונה זה לא עומד בטענה של הגנה עצמית", ציין התובע, והוסיף: "יש צילומים של שני המשיבים נוסעים עם רכבה של המנוחה ונפטרים ממנו בשכונת בית חנינא".

פרקליטה של אולגה גורליק, עורך הדין מיכאל עירוני, אמר בתגובה: "על פניו, כבר מכתב האישום עולה שמרשתי לא לקחה כל חלק פעיל בשלב הרצח לכן לא ברור למה הואשמה ברצח. מרשתי חוזרת ואומרת בתוקף שהיא לא ידעה על המעשה ולא לקחה חלק בו. הטענה של המדינה שבוצעו חיפושים מהמחשב בבית ומכאן ועד להאשימה ברצח המרחק עוד רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully