וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך: האיומים על המפקחת - איבוד פרופורציה

22.5.2013 / 20:07

השר פירון שוחח עם המפמ"רית למתמטיקה, ד"ר אירמה ג'ן, בעקבות השיחות המאיימות שקיבלה ביממה האחרונה, בטענה שהבגרות הייתה קשה. מועצת התלמידים: "משרד החינוך שגה"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

לאחר האיומים – המפקחת זוכה לחיזוק: שר החינוך שי פירון שוחח אחר הצהריים (רביעי) עם המפמ"רית למתמטיקה, ד"ר אירמה ג'ן, וביקש לתמוך בה בעקבות שיחות הטלפון שקיבלה ביממה האחרונה מתלמידים שזעמו על בחינת הבגרות במתמטיקה שהתקיימה אתמול, שלטענתם הייתה קשה מדי. פירון הביע זעזוע עמוק מהאיומים כלפי המפקחת ואמר כי יש בכך "ביטוי לאיבוד פרופורציות ולטשטוש הגבולות שבין העיקר לטפל. צריך לעקור תופעות מעין אלה מן השורש".

שר החינוך שוחח גם עם יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, יובל כחלון, על הסכנה וההשלכות ההרסניות של התנהגות שכזו. פירון ביקש לרתום את המועצה לפעילויות מניעה וגינוי של המקרה החמור. בתוך כך, יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, הגישה בצהריים הצעת חוק הקוראת להחמיר בענישה של אנשים שתוקפים עובדי חינוך.

ישיבת סיעה, מפלגת יש עתיד. מאי 2013. נועם מושקוביץ
"לעקור תופעות מעין אלה מן השורש". פירון/נועם מושקוביץ

על פי הצעת החוק, יוחמר עונשם של תוקפים של עובדי חינוך, כך שיעמוד על חמש שנים, ללא צורך בקיומן של נסיבות מחמירות נוספות הנדרשות ביחס לתוקפי עובדי ציבור אחרים. ח"כ שקד אמרה: "קרנה של מערכת החינוך ירדה, קרנם של המורים וקרנם של ערכים בסיסיים מוסריים עליהם מורשתנו האנושית והיהודית מושתתת. כיצד ייתכן פעם אחר פעם שמקרים שכאלו נשנים, והעולם כמנהגו נוהג? על מנת להביא דברים לתיקונם עלינו לפעול להחמרת הענישה על כל התוקף אנשי חינוך".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"מגנים את האיומים אך משרד החינוך שגה"

ממועצת התלמידים והנוער נמסר בתגובה: "אנחנו אומרים היום – משרד החינוך, ראשי מקצוע המתמטיקה, מחברי בחינות הבגרות אתמול – שגיתם, טעיתם. המבחנים ברובם לא היו הוגנים, היו מכשילים, היו טריקיים. עשרות אלפי פניות מצטברות מתלמידי ישראל, שישבו בכיתות שנה שלמה, מתוך ידיעה שהמשרד יתייחסו אליהם בהוגנות, והמשרד כפר בהוגנות הזו. לא ניתן לנושא הזה לעבור לסדר היום. לאמון במערכת החינוך תפקיד קריטי".

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
תלמידים נבחנים/בן קלמר

עם זאת, מועצת התלמידים גינתה את האיומים על המפקחת. "חשוב לומר כי אין מקום להתבטאויות כאלה, וכי לא היא אשמה בקושי הבחינות. אנו מאגדים את הפניות יחד אל מול משרד החינוך, ולא ניתן מקום לשום סוג של אלימות מילולית או פיזית מצד אף אחד".

ארגון ההורים הארצי מסר בתגובה, כי בין תלונות התלמידים על הבחינה במתמטיקה היו גם תלונות של הורים שכתבו בעמוד הפייסבוק של השר פירון כי הבחינה הייתה קשה עבור ילדיהם. עם זאת, הארגון גינה את האיומים על המפמ"רית. עורך דין גדעון פישר, יו"ר ארגון ההורים הארצי, אמר: "אנו מצרים על אלימות מכל סוג וקוראים להורים ולתלמידים לשמור על ערכים ומוסר החשובים מציונים כאלה ואחרים. ארגון ההורים הארצי מבקש ממשרד החינוך לבחון את מידת הקושי של המבחן והאם התאים ליכולות התלמידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully