וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל אוסרת על ילדי אסירים ביטחוניים לבקרם בכלא

21.5.2013 / 20:45

למרות ההחלטה הטרייה לאפשר לאסירים לקבל ביקורי משפחות, עדיין נאסר על הילדים מעזה לבקר את הוריהם, אם גילם יותר משמונה. שב"ס: מורכבות טכנית מעכבת את הביקורים

על אף החלטת ישראל לאפשר ביקורי משפחות של אסירים מעזה החל מחודש יולי האחרון, לאחר חמש שנים כמעט שבהן הם לא התאפשרו, עדיין נאסר על כניסתם של ילדי אסירים אם גילם יותר משמונה. בתחילת החודש החליט שירות בתי הסוהר לאפשר לילדי האסירים לבוא לבקר את אבותיהם, אך לילדים מגיל שמונה ומטה. האסירים שמתגוררים במקור בעזה – יותר מ-500 במספר – נושאים כיום מאסר בשלושה בתי סוהר בדרום הארץ: נפחא, רמון ואשל.

ארגון "בצלם" תיעד כמה מילדי האסירים שנמנעה כניסתם לבתי סוהר בישראל, ובו הם מספרים על השנים הארוכות שבהן לא ראו את אבותיהם. "אני בן 14. שבע שנים עברו. לא ראיתי את אבא חצי מהחיים שלי", אמר בסרטון מוחמד איימן עוואוודה, המתגורר במחנה הפליטים אל-בורייג' שבעזה. טארק אחמד א-סכנה, שהזדהה כבנו של האסיר אחמד א-סכנה משכונת א-זייתון בעיר, סיפר: "כבר שש שנים שלא ביקרתי את אבא. אני מקווה לבקר אותו". אלאא אל-המס מרפיח, תלמידת כיתה ה', העידה כי מאז כיתה א' לא ביקרה את אביה הכלוא בישראל.

צפו בסרטון של ארגון "בצלם"

משב"ס נמסר בתגובה כי ההחלטה לחדש את ביקורי המשפחות נעשית בשלבים, בשל המורכבות הטכנית הקשורה בדבר. בשלב הראשון הותרו ביקורים רק למבוגרים – להורים ולבנות זוג – ובתחילת החודש אושרה גם כניסת ילדים מתחת לגיל שמונה. על הקריטריונים, נמסר, מחליטה ועדה בראשות נציב שירותי בתי הסוהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully