וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ניהל כת ואילץ הורים להתעלל בעשרות ילדים

קובי מנדל

21.5.2013 / 12:30

הותר לפרסום: בעקבות חקירה סמויה, ערכה המשטרה פשיטה בביתו של תושב מג'דל כרום בחשד שזה הקים כת בכפרו, הורה על הכאת ילדים בחגורות ועל הרעבתם ותקף מינית נשים

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק

הותר לפרסום: חשד להתעללות בעשרות ילדים, שנמשכה כעשר שנים בכפר מג'דל כרום בצפון, נחשף היום (שלישי), במסגרת כת שהנהיג תושב הכפר שליד כרמיאל. ביחידה המרכזית של המחוז הצפוני במשטרה ובמשרד הרווחה התנהלה בחודש האחרון חקירה סמויה בחשד לביצוע עבירות אלימות על ידי האיש, שהקים לכאורה כת בתוככי הכפר. את התלונה הגישה תושבת הכפר אשר פרשה מהכת.

על פי החשד, תושב הכפר בן 56 ניהל כת של שישה בתי אב בה היו חברים למעלה מ-35 בני אדם. על פי התלונה של האישה שפרשה מהכת, תושבת הכפר בת 46, החשוד אילץ הורים החברים בכת לנהוג באלימות כלפי ילדיהם, לצורך חינוך "ראוי". במשטרה טוענים שהחשוד הנחה את ההורים להצליף בילדים עם חגורות, להכותם בנעליים ולנהוג בדרכים אלימות נוספות ש"אינן משאירות סימנים" על הילדים. מעדויות שעלו במהלך החקירה התברר כי ההורים נשמעו להוראות ראש הכת והכו את ילדיהם בהנחייתו.

כמו כן, חושדים במשטרה, מנהיג הכת הורה להורים לכלוא את ילדיהם בחדרי השירותים למשך שעות ולמרוח צואה על פניהם, וכן להקציב להם מזון בצמצום רב. עוד חושדים במשטרה כי החשוד נהג לנהל את ענייניהם הכספיים של החברים בכת, אשר פיתחו כלפיו "תלות מוחלטת ואמונה עיוורת" ואף הפקידו כספים בידיו.

"נהג לכלוא נשים כמה ימים כעונש"

בנוסף, עולה מהחקירה כי לבד מ"חינוך הילדים", ראש הכת ביצע בחלק מנשות הכת עבירות של תקיפה מינית. "הנשים עבדו בשבילו וביצעו עבודות ניקיון, ובמקרים שבהם החשוד לא היה מרוצה, הוא נהג לכלוא אותן כמה ימים כעונש", אומרים במשטרה.

הבוקר פשטו שוטרים וחוקרים מהיחידה המרכזית של מחוז הצפון של המשטרה, וכן נציגים משירותי הרווחה, על ביתו של החשוד ועל בתים של משפחות נוספות בכת. חברי הכת, בהם 11 הורים ו-25 ילדים, בגילאי שמונה עד 34, נעצרו לתשאול ולגביית עדויות. הילדים יועברו להמשך טיפול במשרד הרווחה.

בעקבות התלונה, הוקם צוות חקירה מיוחד במפלג תשאול בימ"ר צפון, בראשות סגן-ניצב שי דיכטר ורב-פקד אייל הררי. כמו כן, הוצא צו איסור פרסום גורף על החקירה, בה שותפים עובדים סוציאליים ממשרד הרווחה, גורמים במשרד הפנים, והיא לוותה על ידי פרקליטות מחוז חיפה.

לאחר המעצרים, הצמיד משרד הרווחה לכל משפחה צוות ליווי והתערבות הכולל עובדים סוציאליים. זאת, במטרה להרגיע ולברר את צורכי המשפחות, שנתפסות כקורבנות של כת פוגענית. בהתאם לפרטים שיחשפו בחקירות, יגובשו דרכי פעולה והתערבות.

מעצרו של החשוד הוארך היום בבית משפט השלום בנצרת בשמונה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully