וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה הותקפה בידי בדואים בנגב: "רעולי פנים השליכו בלוק"

רמי שני

20.5.2013 / 0:02

האישה נתקלה במחסום שהקימו כמה בדואים בכניסה ליישוב רתמים, שעה שילדיה במכונית. הם יידו אבנים וניפצו את השמשה. הסיבה, לפי החשד: הריסת מבנים לא חוקיים. "זו הפקרות"

צילום: תמר גרין-בלייר, עריכה: מיכאל ברגמן

"תג מחיר" בדרום: רעולי פנים בני העדה הבדואית תקפו אמש (ראשון) אישה בכניסה ליישוב רתמים שבנגב. התושבים במקום טוענים כי החשודים ביצעו את המעשה עקב צווי הריסה שהוצאו למבנים לא חוקיים שנבנו בתחומי מקום מגוריהם. "חזרתי עם הילדים שלי, כשלפתע ראיתי מחסום מאבנים בכניסה ליישוב", סיפרה המותקפת, תמר בלייר-גרין, בת 32. "לא קלטתי מה זה עד שפתאום ראיתי טרקטורון עם שני רעולי פנים. הם תקפו אותנו, השליכו בלוק על הרכב וניפצו את השמשה". למרות הנזק שנגרם למכונית, לנוסעים שלום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמשת המכונית המנופצת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלייר-גרין, שעובדת כפסיכולוגית לטיפול בטראומה, סיפרה: "הפעם אני הייתי במצב הזה. הרגעתי את הילדים ונסענו במהירות ליישוב". לדבריה, במהלך הנסיעה לביתה היא הבחינה בשוטרי משמר הגבול שהיו בתפקיד. "הסברתי להם מה קרה והם ניגשו לטפל בזה", אמרה. היא סיפרה גם כי אנשי היישוב שבו היא מתגוררת ניסו לקיים קשרי שכנות עם התושבים הבדואים בסביבתם, אך ללא הצלחה. "זה כאילו תקעו לנו סכין בגב", תיארה. "אני חשתי חרדה נוראית וגם הילדים, אבל יותר מזה הייתה לי תחושה של השפלה ופגיעה. פשוט נורא".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חשתי חרדה איומה". המכונית הפגועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושבי המקום טוענים כי לא מדובר במקרה ראשון מסוגו. לדבריהם, בשבוע שעבר הותקפה אישה בהריון. "אסור לתת לזה לקרות. החוק צריך לפעול כאן ביתר נמרצות", אמר קצין הביטחון של המועצה, מוטי זאנה. "הם עושים מה שבא להם". לדברי זאנה, בתקופה האחרונה מבצעים הבדואים באזור פעולות המכונות בפיו "תג מחיר" בגלל ביצוע צווי הריסה כלפי מבנים בלתי חוקיים.

בעקבות התקרית, חסמו אמש תושבי רתמים את הכניסה ליישוב ומנעו מהבדואים המתגוררים בביר הדאג' את המעבר במקום. "אני תומך במעשה של התושבים", הבהיר ראש מועצת רמת נגב, שמוליק ריפמן בזעם. "זה קורה כבר חודשים ולצערי לא נעשה דבר כדי לעצור את התופעה. לא יהיה מצב שבו חיי התושבים באזור הזה יהיו הפקר".

מהמשטרה נמסר בתגובה לידיעה: "המשטרה רואה בחומרה רבה את אירועי הפרות הסדר. המשטרה תנקוט אפס סובלנות כלפי המפרים ותביא למיצוי הדין איתם כפי שהיה באירועים קודמים בעבר אשר במהלכם נעצרו מפרי סדר והוגשו נגדם כתבי אישום. צוותי לוחמים בפיקודו של מפקד תחנת דימונה הוקפצו למקום והשיבו את השקט והסדר על כנם. נסיבות האירוע בחקירה, ועם סיום החקירה יוחלט על הצעדים שיינקטו נגד המעורבים באירועים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully