וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת נפלה לבריכה ונפצעה קשה

התאונה שעברה מנהיגת "החזית הלאומית" מארין לה פן אירעה לפני שבוע אך נחשפה רק אתמול. היא ביקשה מתומכיה להתאזר בסבלנות עד החלמתה: "זה ייקח זמן. בלי פאניקה"

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, מארין לה פן, רתוקה למיטתה בגלל שבר בבסיס עמוד השדרה. לא ידוע כמה זמן תיארך החלמתה והאם היא תזדקק לניתוח. פציעתה מגיעה ברקע טלטלה פוליטית בצרפת וסקרים שמעניקים לה את המקום השני בבחירות לנשיאות, לו יתקיימו כיום.

אביה, ז'אן-מארי לה פן, גילה אמש (שבת) כי בתו מעדה לתוך בריכה ריקה ונחבלה קשות. הוא דיבר בכינוס של מפלגת "החזית הלאומית" בעיר לימוז', ואמר: "אני כאן משום שמארין לא הייתה יכולה לבוא. היא עברה תאונה קשה מאוד ואינה מסוגלת לזוז. היא נפלה לבריכת שחייה ריקה, ולאחר מכן אובחן אצלה שבר בעמוד השדרה".

מארין לה פן, יו"ר "החזית הלאומית", מול בניין האסיפה הלאומית בפריז. דצמבר 2011. AP
יו"ר "החזית הלאומית", מארין לה פן/AP

לה פן החליקה לבריכה בשעה שעבדה בגינת ביתה. מפלגת "החזית הלאומית" מסרה בהודעה רשמית כי התאונה אינה מונעת מיושבת-הראש להמשיך בעבודה משרדית. כלי תקשורת בצרפת ציינו כי לה פן אף הצליחה לקיים בשבוע החולף כמה פגישות עבודה. בהודעה שפרסמה בטוויטר, כתבה לה פן כי ההחלמה מהפציעה צפויה להיות ארוכה. "זה כואב, אבל זה שום דבר דרמטי", כתבה, וביקשה מקהל תומכיה "לא להיכנס לפאניקה".

הירידה המתמשכת בתמיכה הציבורית בנשיא פרנסואה הולנד, מעצימה את כוחן של מפלגות הימין בצרפת. שני סקרים שנערך לאחרונה, לציון השנה הראשונה לכהונתו של הולנד, העלו כי אם הבחירות לנשיאות היו מתקיימות היום, הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי היה זוכה במקום הראשון, חרף העובדה שהוא שקוע עד צוואר בחקירות פליליות. לה פן ניצבת בסקרים הללו מקום השני, ואילו הנשיא המכהן הולנד מגיע רק למקום השלישי.

צעדת הימין הקיצוני של מארין לה פן, פריז, 1 במאי 2013. AP
מארין לה פן ואביה, ז'אן מארי לה פן, בהפגנה בפריז לציון 1 במאי/AP

בשנה שעברה הדהימה לה פן את צרפת כשהצליחה לגרוף 18% מהקולות בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות. מנהיגת הימין הקיצוני נודעה בעמדתה נגד מהגרים, ובספטמבר אשתקד עוררה סערה ציבורית כשקראה לאסור על חבישת כיפות ורעלות בציבור. בראיון לעיתון הצרפתי "לה מונד", אמרה לה פן כי יש לאסור כיסויי ראש דתיים "בחנויות, בתחבורה ציבורית או ברחוב".

כשנשאלה אם האיסור על כיסויי ראש צריכה לכלול גם כיפות, אמרה לה פן: "מובן שאם הרעלה אסורה, יש לאסור גם על חבישת כיפה בציבור". כמו כן, היא שבה וקראה לאסור תפילות בציבור, אוכל כשר או חלאל (דרישת האיסלם לבשר המותר לאכילה) בבתי ספר, ומימון של מסגדים בצרפת על ידי ממשלות זרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully