וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי קליבלנד דורשים: להרוס את "בית הזוועות"

הבית בו כלא ועינה אריאל קסטרו 3 צעירות במשך 10 שנים, מרגיש לתושבי השכונה סימור כפצע פתוח או כגידול שיש להסירו. היותו של הבית ראייה משפטית נגד קסטרו תעכב את הריסתו

צילום: רויטרס, סרטון חובבים שהועלה לרשת; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו בפריצה ל"בית הזוועות" - ושחרור החטופות

תושבי העיירה סימור בעיר קליבלנד בארצות הברית דורשים להרוס עד היסוד את הבית שהפך לצערם בשבועות האחרונים את העיירה למפורסמת בכל העולם, כך מדווח הלילה (שלישי) הוושינגטון פוסט. ביתו של אריאל קסטרו, אשר חטף שלוש נשים צעירות וכלא אותן במשך 10 שנים, מהווה תזכורת כואבת עבור הקהילה המקומית אשר מתמודדת עם העובדה כי מעשי הזוועה שביצע קסטרו התרחשו ממש מתחת לאפם לאורך שנים רבות.

חוטף הנשים אריאל קסטרו בתא המעצר. מאי 2013. רויטרס
"הפעיל חדר עינויים ובית כלא פרטי בלב העיר". אריאל קסטרו/רויטרס

"הבנות שהיו בבית הזה", אומר ג'וני רייט, תושב השכונה אשר תומך בהריסת ביתו של קסטרו, "כשהם יחלפו על פניו שוב, אם הם בכלל יבחרו לעבור לידו, לא יצטרכו לראות אותו, או להיזכר בו, או לפחד ממנו. מה שהבנות האלה עברו, אף אחד לא צריך לעבור".

במהלך הימים האחרונים, הוקמה סביב ביתו של קסטרו גדר גבוהה, ודלתות וחלונות הבית נחסמו בקרשים ובלוחות מתכת. זאת, משום חשש כפול של המשטרה: ראשית, למנוע הגעה של סקרנים לאתר ו/או כאלו המבקשים להביע את נקמתם בקסטרו. שנית, שמירה על הבית כפי שהוא משום שהוא מהווה ראייה משפטית נגד קסטרו.

הבית בו נמצאו חטופות באוהיו, קליבלנד. AP
מתי והאם ייהרס? בית הזוועה של קסטרו/AP

ומכאן בדיוק הבעיה בדרישת התושבים - משום היותו של "בית הזוועות" ראייה משפטית, אשר באמצעותה יתקשה קסטרו לחמוק מהרשעה, הסיכויים להרוס את הבית כבר בשלב מוקדם זה הינם קלושים עד אפסיים. בשנת 2011 עיריית קליבלנד הרסה בית במזרח העיר שבו נרצחו 11 נשים לאורך מספר שנים על ידי רוצח סדרתי שממתין בימים אלו להוצאתו להורג, אך הבית יועד להריסה רק לאחר שמשפטו של הרוצח, אנתוני סאוול, הסתיים והבית כבר לא שימש כראייה.

התובע הכללי של מחוז קויאהוגה במדינת אוהיו, טימותי מקגינטי חשף בסוף השבוע כי "חוטף הילדות הפעיל חדר עינויים ובית כלא פרטי בלב העיר". הוא הוסיף כי האכזריות והעינויים אותם סבלו שלושת הקרבנות – מישל נייט, אמנדה ברי, וג'ינה דה-חסוס – הן "בלתי נתפשות". התובע הוסיף כי קסטרו יואשם ברצח בנסיבות מחמירות, משום שעל פי החשד הוא הכה את החטופות עד שהן עברו הפלה טבעית, לאחר שהרו בשבי. באוהיו קיים עונש מוות על הריגה מכוונת של עובר. על פי עדותה של נייט במשטרה, קסטרו גרם לה להפיל לפחות חמש פעמים, לאחר שהרעיב אותה כל פעם במשך כשבועיים והכה אותה באגרופים בבטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully