וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: רופא הורשע ברצח תינוקות במספריים

ד"ר קרמיט גוסנל הורשע שרצח 3 תינוקות והרג אשה במרפאת ההפלות שלו, שבה למעשה יילד את התינוקות בשלב מאוחר בהיריון ואז חתך את חוט השדרה שלהם. עדה: "זה היה הליך שגור"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בעוד פרטי חקירת הפרשה בבית הזוועות בקליבלנד מטלטלים את ארצות הברית, פרשה מזעזעת אחרת מגיעה אל סיומה. קרמיט גוסנל, רופא שניהל מרפאת הפלות שבה למעשה רצח תינוקות חיים, הורשע אתמול (שני) בשלושה מעשי רצח של תינוקות ובהריגת אישה. כעת תבקש התביעה לגזור עליו עונש מוות. גוסנל נראה רגוע בעת הקראת פסק הדין, אך עורכי הדין במשפט היו רגועים הרבה פחות. "אתה אנושי?" הטיח בו התובע, אד קמרון.

גוסנל, תושב פילדלפיה בן 72, הואשם בשנת 2011 בלא פחות מ-263 עבירות, שבחמורות ביותר שבהן הוא הורשע לבסוף. במרפאת ההפלות שלו הוא ערך הפלות לנשים שהיו בחודשים מתקדמים של הריונן, ולמעשה יילד את העוברים בעודם בחיים ואז חתך במספריים את חוט השדרה שלהם. הוא הורשע גם בהריגת המטופלת קרניה מונגר, בת 41, שמתה ב-2009 לאחר שגוסנל נתן לה כמות קטלנית של משככי כאבים.

הקליניקה של ד"ר קרמיט גוסנל, רופא הפלות שמואשם ברצח תינוקות, בפילדלפיה. Philadelphia District Attorney, AP
גוסנל הורשע בהריגת אישה שלה נתן כמות קטלנית של משככי כאבים. פנים הקליניקה/AP, Philadelphia District Attorney

בכתב האישום, שהתפרש על פני 281 עמודים, פורטו בעיקר עבירות על תקנות ההפלות בארצות הברית, אשר מתירות לערוך הפלה רק עד השבוע ה-24 של ההיריון. המעשים שהתרחשו על פי כתב האישום בקלינקת "החברה הרפואית לנשים", הפכו את המקום ל"חדר המתים של התינוקות", כלשון התובעים. שקיות ניילון ובקבוקי מים מינרליים שימשו לאחסנת עוברים מתים, וחלקי גוף כגון כפות רגליים נשמרו בצנצנות על המדפים. הקליניקה, לפי התיאורים, הצחינה משתן של חתולים, והריהוט והמצעים היו מכוסים בכתמי דם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הקליניקה של ד"ר קרמיט גוסנל, רופא הפלות שמואשם ברצח תינוקות, בפילדלפיה. Matt Rourke, AP
הקליניקה תוארה כ"חדר המתים של התינוקות". בניין הקליניקה/AP, Matt Rourke

ד"ר גוסנל, רופא משפחה בהכשרתו, הואשם גם בשורה של עבירות נוספות: הוא עסק בהפלות למרות שמעולם לא הוסמך כרופא מיילד, והעסיק צוות עובדים שלא עבר כל הכשרה, ובהם אף נערה צעירה. אישומים הוגשו גם נגד תשעה מאנשי צוותו. בשעות היום מכרה הקליניקה תרופות מרשם לשיכוך כאבים - ללא מרשם - ובשעות הלילה בוצעו בה הפלות לנשים שלא יכלו לעשות אותן באופן חוקי משום שהיו בשלב מתקדם מדי של ההריון. בכתב האישום סיכמו: "הקליניקה הזו לא עסקה בבריאות אלא בעשיית כסף".

במהלך המשפט עלו על דוכן העדים גם עובדים לשעבר במרפאה. אחת מהם, אדריאן מוטון, אמרה כי באחד המקרים אשה ילדה את תינוקה לתוך אסלה בשירותי המרפאה. מוטון תיארה כיצד נאבק התינוק על חייו בטרם חוט השדרה שלו נגזר במספריים. הוא הודתה כי בעצמה חתכה את צוואריהם של עשרה תינוקות, וכינתה זאת "הליך שגור" במרפאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully