וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על המחאה: "פועל באחריות, אוציא את המשק מהבוץ - מהר"

שר האוצר התראיין לערוצי הטלוויזיה ואמר כי הוא מבין את הזעם של המפגינים נגדו, נוכח הגזירות הכלכליות. "גם אם יש כעס מיידי, בטווח הארוך הם מבינים את חשיבות הצעדים"

שר האוצר, יאיר לפיד, התייצב אמש (שישי) להגן על הגזירות הכלכליות הקשות אותן הוא מתכוון להביא לאישור הממשלה ביום ראשון, כחלק מהניסיון לסגור את הגירעון הענק בתקציב. בריאיון טלוויזיוני שהעניק לערוצים 2 ו-10 הבהיר שר האוצר כי הגזירות נועדו להציל את המשק בטווח הארוך.

בתשובה לשאלה מאיפה מעמד הביניים אמור לשלם על הגזירות הללו אמר לפיד: "יש דבר אחד שמעמד הביניים לא יכול להרשות לעצמו - וזה שהמשק יקרוס". לדבריו, כחלק מהמשא הקואליציוני הוא החליט לקחת את התפקיד מתוך הבנה אודות כובד משקלו. חרף האש שהוא סופג לאור הכוונה לפגוע בעיקר מעמד הביניים, זה שהוביל אותו למשרד האוצר, הבהיר: "אנשים מעריכים אדם שפועל באופן האחראי. גם אם יש כעס מיידי, בטווח הארוך הם מבינים מה המשמעות של הצעדים".

הפגנה מול ביתו של לפיד, מאי 2013. יותם רונן
ההפגנה נגד לפיד ביום חמישי/יותם רונן

לפיד דחה את הטענה לפיה חוסר הניסיון שלו משפיע על היכולת שלו לשמש בתפקיד באופן מיטבי. "מה שצריך בתפקיד זה לדעת את תפיסת העולם שלך ולדעת מה אתה רוצה. אני מוקף בכלכלנים המובילים במדינה, וגם הם נשענים על אותה תפיסה שבמרכזה האדם העובד. תפקיד שר האוצר הוא לא להפוך לכלכלן". לפיד סירב לבקר את קודמו בתפקיד השר האוצר לשעבר יובל שטייניץ, ואמר: "אני לא תוקף אחורה – אבל המצב הוא שנכנסתי למשרד עם 35 מיליארד שקל גירעון".

"החלטתי לעשות בחירה אחראית – כי זו הבחירה הנכונה. הבטחתי ואקיים. אני אוציא את המשק מהבוץ, וזה ייקרה מהר ממה שחושבים", אמר לפיד, "חשבתי שהכלכלה מתנהלת בצורה לא אחראית, כעת היא מנוהלת בצורה אחראית". לדבריו, אף שהרבה מהגזירות הן נגד מעמד הביניים, זו הפעם הראשונה שלא פנו רק לכיס שלו. "יכולתי לא לפגוע בבוחרים, החלטתי שהם לא חסינים, כי זה לא אחראי. מס חברות עולה, יש את ועדת הריכוזיות, הגברת התחרותיות, הסכם שמיים פתוחים – אנחנו הולכים גם על אלו שנחשבו מחוברים. אני לא סוציאליסט, ואני לא אהרוס את הכלכלה כדי שיכתבו דברים בפייסבוק".

בנוגע למחאה החברתית המתעוררת מחדש, אמר: "אני מבין את הזעם. אני מתאפק שלא ללבוש את הטי שירט השחור, לצאת לכיכר ולעמוד על קופסת תפוזים ולומר – נגד מי אתם מפגינים? אתם מפגינים כדי לאבד את מקום העבודה? כדי שהדירה תהיה שווה חצי? אתם מפגינים נגד עצמכם. כל אחד מבין שצריך לתקן ולסגור את הבור, אבל לא שזה ייגע בו".

נשיא המדינה שמעון פרס הבוקר בפגישתו עם שר האוצר יאיר לפיד והצגת עיקרי התכנית הכלכלית.. לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא פרס דווקא גיבה את לפיד ואת הצעדים הכלכליים שהוא יביא לאישור/לשכת העיתונות הממשלתית

מוקדם יותר, ובמה שנראה כמו ניסיון של שר האוצר להיענות לדרישות שעלו לאחרונה בציבור להפסקת ההקלות שמעניקה המדינה לחברות הגדולות נועד לפיד עם נשיא ומנכ"ל טבע, ג'רמי לוין, כשברקע הכוונה של משרדו להעלות את שיעורי המס שתשלם חברת הענק. בפגישה בין השניים אמר לפיד ללוין כי "הגיע הזמן לשנות את חוקי המשחק לגבי הרווחים הכלואים והטבות המס". לפיד ולוין סיכמו על פתיחת משא ומתן אינטנסיבי בנוגע לשינויים האלה. ההחלטה של לפיד משמעה קיצוץ בהטבות שניתנות לטבע מתוקף עידוד השקעות הון.

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully