וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד למנכ"ל טבע: "ישונו כללי המשחק לגבי הטבות המס"

10.5.2013 / 17:34

שר האוצר נפגש עם ג'רמי לוין והודיע לו על הכוונה להעלות את שיעור המס שמשלמת חברתו, ולטפל בנושא הרווחים הכלואים. מחר יפגינו אלפים בתל אביב נגד הגזירות של לפיד

שר האוצר יאיר לפיד נפגש היום (שישי) עם נשיא ומנכ"ל טבע ג'רמי לוין, כשברקע הכוונה של משרדו להעלות את שיעורי המס שתשלם חברת הענק. בפגישה בין השניים אמר לפיד ללוין כי "הגיע הזמן לשנות את חוקי המשחק לגבי הרווחים הכלואים והטבות המס". לפיד ולוין סיכמו על פתיחת משא ומתן אינטנסיבי בנוגע לשינויים האלה.

ההחלטה של לפיד להורות על קיצוץ בהטבות שניתנות לטבע מתוקף עידוד השקעות הון, היא ככל הנראה ניסיון של משרד האוצר להיענות לדרישות שעלו לאחרונה בציבור להפסקת ההקלות שמעניקה המדינה לחברות הגדולות.

נוכח הגזירות עליהן הכריז לפיד, שבמרכזן מעמד הביניים ומה שהוגדר כ"אדם העובד", החלו כבר אתמול הפגנות מחאה של מאות אזרחים. אמש התייצבו כ-300 מפגינים מול ביתו של שר האוצר בצפון תל אביב וקראו לו "לצאת מהפייסבוק" ולהקשיב לעם. הם הקימו בסמוך לביתו של לפיד שני אוהלים וקראו קריאות בגנותו של במשך מספר שעות. בשעות הבוקר התעוררו השכנים של שר האוצר לקול סירנות המגפונים של הפעילים החברתיים. רות קוליאן, מארגנת אירוע "רמת אביב ג' - להתעורר!", אמרה כי כל זמן "שיש ילדים רעבים, נכים מורעבים, ופגיעה בשכבות החלשות ומעמד הביניים - רמת אביב ג' תרעד!". היא הוסיפה שליאיר לפיד "לא תהיה דקה אחת של שקט, אם הוא חושב שהוא יכול לפגוע בחלשים רק כי אין להם ועד חזק, או כי הם לא יכולים לסגור לו את השמיים - הוא טועה, וצפויות לו הפתעות מרות".

הפגנה מול ביתו של לפיד, מאי 2013. יותם רונן
ההפגנה אמש מול ביתו של לפיד/יותם רונן

כל האירועים אתמול והיום צפויים להיות הקדמה לאירוע המרכזי שיתקיים במוצאי שבת בשעה 21:00: צעדה מכיכר הבימה, כשקרוב לעשרת אלפים בני אדם כבר אישרו הגעתם בדף האירוע. "ביום שבת נחזור בעוצמה גדולה לרחובות, כדי לדרוש תכנית כלכלית אחראית והוגנת, שתיקח מהטייקונים במקום מאתנו, שתשיב לידינו את משאבי הטבע במקום לקחת עוד אחוז במע"מ, בסיגריות ובבירה ותשקיע בילדים ובקשישים במקום בהתנחלויות", סיפר פעיל המחאה הבולט אלון-לי גרין. באותה השעה צפויה צעדה מצומת עלית ברמת גן לביתו של שר האנרגיה סילבן שלום במאבק על השארת הגז בישראל.

גם במרכז חורב בחיפה יפגינו באותה השעה "חיפאיות וחיפאים, ערבים ויהודים - ונעצור את תקציב הגזירות". בבירה מתכוונים לצעוד מגן הסוס לעבר בית ראש הממשלה תחת הסלוגן "עבדים? בני חורין!" ולומר לראשי המדינה כי "פוליטיקה חדשה זה לא תקציב גזירות ישנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully