וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה מתפשטת: הפגנות ברחבי הארץ בסוף השבוע

לי בן שי

10.5.2013 / 8:13

אחרי שאתמול הפגינו כ-300 בני אדם מול ביתו של שר האוצר בתל אביב, הבוקר צפויים תלמידים ללבוש חולצות שחורות בבית הספר במחאה על הקיצוצים. בשבת - האירוע המרכזי בתל אביב

צילום: אבי כהן, עריכה: יבגני גרצנשטיין

פטריות אחרי גשם הגזירות: כמו בקיץ 2011, גם המחאות האחרונות שמתוכננות בעקבות הגזירות הכלכליות האחרונות שהטיל שר האוצר יאיר לפיד מקבלות ביטוי ברשתות החברתיות ובמיוחד בפייסבוק. הכלי שנותן ביטוי לקולם של התושבים ללא תיווך מתמלא ביוזמות, חלקן זוכות להיענות רבה יותר מאחרות, שמתעסקות בסוגיה ספציפית או פורשות משנה רחבה, ונראה כי אם המצב לא ישתנה, בקרוב לא תישאר פינה ריקה ממחאה במדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול בשעות הערב המוקדמות התקיימו הפגנות הורים במספר מוקדים ברחבי הארץ נגד הקיצוץ בתקציב החינוך. ההפגנות, בהן לא נרשמה השתתפות רבה, התקיימו בין היתר בתל אביב, בפתח תקווה, ברעננה, בראשון לציון, בירושלים, ברמת ישי, בחולון ובערד. באותה השעה התקיימה מחאה שיזמה אם חד-הורית מתל אביב שהתייחסה גם היא לחינוך, אך ציינה את "הקושי הכללי לשרוד בארץ מבחינה כלכלית".

בשעה 21:0 לערך השתתפו כ-300 בני אדם בתהלוכה שיצאה ממרכז שוסטר ברמת האביב בתל אביב לכיוון ביתו של שר האוצר יאיר לפיד בשכונה. הם הקימו בסמוך לביתו של לפיד שני אוהלים וקראו קריאות בגנותו של שר האוצר במשך מספר שעות. עם זאת, לא נרשמו עימותים בהפגנה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הפגנה מול ביתו של לפיד, מאי 2013. יותם רונן
התהלוכה בדרך לביתו של לפיד, אמש בתל אביב/יותם רונן

"אנחנו מתנגדים להעלאת המע"מ, קיצוץ הקצבאות, והטלת מס אחיד על כל שכבות האוכלוסייה. המשמעות של גזרות אלו היא פגיעה של מאות עד אלפי שקלים בכיסיהן של משפחות שגם עד עכשיו לא סגרו את החודש", אומרים במטה המאבק ובין היתר דורשים משר האוצר לממן דיור ציבורי, להעלות את שכר המינימום ואת הקצבאות ולשים סוף להעסקה דרך חברות קבלן.

בשש וחצי בבוקר התעוררו השכנים של שר האוצר לקול סירנות המגפונים של הפעילים החברתיים. רות קוליאן מארגנת אירוע "רמת אביב ג' - להתעורר!", אמרה כי כל זמן "שיש ילדים רעבים, נכים מורעבים, ופגיעה בשכבות החלשות ומעמד הביניים - רמת אביב ג' תרעד!". היא הוסיפה שליאיר לפיד "לא תהיה דקה אחת של שקט, אם הוא חושב שהוא יכול לפגוע בחלשים רק כי אין להם ועד חזק, או כי הם לא יכולים לסגור לו את השמיים - הוא טועה, וצפויות לו הפתעות מרות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תלמידים מבית הספר אחד העם בפתח תקווה בחולצות שחורות/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקיצוץ הצפוי בחינוך לא פסח מעיני התלמידים. יו"ר ארגון ההורים הארצי קרא לתלמידים להגיע הבוקר בחולצות שחורות לבית הספר. לפחות שתי קבוצות פייסבוק נפתחו בנושא, והבוקר תלמידים רבים הגיעו בחולצות שחורות לבתי הספר. "בעקבות הקיצוץ העתידי בחינוך, החליטה מועצת התלמידים והנוער הארצית כי כל מערכת החינוך תגיע ביום שישי לבתי הספר עם חולצות בצבע השחור, על מנת לסמל את הפגיעה העמוקה בעתיד המדינה. כמובן שאין ביכולתנו לקבוע איפה יהיו קיצוצים, אך תחום החינוך הוא חשוב במיוחד. החולצות השחורות יוחלפו ללבנות למען הטקסים, אך יסמלו סימן אזהרה כמו דגל שחור בים. החינוך הוא המשאב האנושי החשוב ביותר של המדינה", הודיעו במועצת התלמידים הארצית. קרוב ל-300 תלמידים כבר אישרו השתתפותם במהלך. אתמול הוחלט במחוז תל אביב של מועצת התלמידים כי חלק מבתי הספר לא ישתתפו במחאה.

הפגנה למען חופש הביטוי בעקבות חוק לשון הרע, נובמבר 2011. דרור עינב
חוזרים לרוטשילד? הפגנת מחאה ב-2011/דרור עינב

כל האירועים אתמול והיום צפויים להיות הקדמה לאירוע המרכזי שיתקיים במוצאי שבת בשעה 21:00: צעדה מכיכר הבימה, כשקרוב לרבבת בני אדם כבר אישרו הגעתם בדף האירוע. "ביום שבת נחזור בעוצמה גדולה לרחובות, כדי לדרוש תכנית כלכלית אחראית והוגנת, שתיקח מהטייקונים במקום מאתנו, שתשיב לידינו את משאבי הטבע במקום לקחת עוד אחוז במע"מ, בסיגריות ובבירה ותשקיע בילדים ובקשישים במקום בהתנחלויות", סיפר פעיל המחאה הבולט אלון-לי גרין. באותה השעה צפויה צעדה מצומת עלית ברמת גן לביתו של שר האנרגיה סילבן שלום במאבק על השארת הגז בישראל.

גם במרכז חורב בחיפה יפגינו באותה השעה "חיפאיות וחיפאים, ערבים ויהודים - ונעצור את תקציב הגזירות". בבירה מתכוונים לצעוד מגן הסוס לעבר בית ראש הממשלה תחת הסלוגן "עבדים? בני חורין!" ולומר לראשי המדינה כי "פוליטיקה חדשה זה לא תקציב גזירות ישנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully