וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגלדש: הניצולה האחרונה מתה בשריפה באתר ההריסות

הניצולה, אחת מהעובדות במפעלי הבגדים ששכנו בבניין שקרס בדאקה, שרדה במשך חמישה ימים תחת ההריסות. "היא נלחמה עד הסוף", אמר מפקד הכבאים. מוקדם יותר נעצר בעל הבניין

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(צפו במאמצי החילוץ בסוף השבוע)

חמישה ימים אחרי שבניין ובו מפעלים לייצור בגדים קרס בדאקה בירת בנגלש והביא למותם של לפחות 370 בני אדם, פרצה שריפה היום (ראשון) בהריסות המבנה. התוצאה הטראגית היא שכתוצאה מכך נהרגה, ככל הנראה, הניצולה האחרונה מהקריסה. "השריפה פרצה בעת שניסרנו קורה כדי להגיע למי שאנחנו מאמינים שהייתה הניצולה האחרונה", אמר מפקד מכבי האש במדינה, אחמד עלי, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

"הצלחנו לכבות את הדליקה, אבל עד שהגענו לניצולה ראינו שהיא מתה", המשיך עלי. "היא הייתה אישה אמיצה ונלחמה עד הסוף. עבדנו היום 10 שעות רק בניסיון להוציא אותה, אבל הפסדנו. זה שבר את לבנו". בשידורי הטלוויזיה במדינה נראו כבאים מוחים דמעות לאחר שנודע להם על מות הניצולה. אחד המתנדבים באתר סיפר כי על אף שהניצולה הייתה חלשה, הבוקר היא עוד קראה לעזרה.

מאמצי החילוץ בהריסות הבניין שקרס בבנגלדש. AP
מאמצי החילוץ בבנגלדש, היום/AP

מוקדם יותר היום נעצר בעליו של הבניין שקרס סמוך לגבול של המדינה עם הודו. העצור, מוחמד סוהל ראנה, נעצר לאחר שהסתתר מכוחות הביטחון מאז קריסת המבנה. בימים האחרונים חולצו הריסות הבניין כ-2,500 בני אדם. 1,000 מתוכם נפצעו באורח קשה.

הזעם על תנאי ההעסקה של 3.6 מיליון פועלי הטקסטיל בבנגלדש, מרביתם המוחלט נשים, גבר מאז האסון ואלפים יצאו למחות ברחובות. בנגלדש נחשבת למייצאת השנייה בגודלה בעולם של בגדים. שערי מפעלים רבים במדינה נותרו סגורים היום בעת שהפועלים יצאו להפגין ברחובות בדרישה להעמיד את בעלי הבניין ומפעלי הטקסטיל שהיו בו לדין.

בעל הבניין שקרס בבנגלדש. AP
בעל הבניין שנעצר היום, מוחמד סוהל ראנה/AP

גורם רשמי מסר כי 3,211 בני אדם היו בבניין בעת הקריסה, למרות אזהרות כי הוא אינו בטוח. הבניין "רנה פלאזה" בן שמונה הקומות קרס בשכונת סוואר, כ-30 קילומטרים ממרכז דאקה. בנגלדש סבלה לאחרונה משורה ארוכה של תאונות קשות במגזר התעשייתי. בחודש נובמבר של השנה שעברה נספו 111 פועלים בשריפה במפעל טקסטיל, שניצתה בשל רשלנות הבעלים. הבניינים בבירת בנגלדש דאקה נבנים לעתים קרובות ללא אישורי בניה, בצפיפות מסוכנת, ללא יציאות חירום ותוך התעלמות מכשלים הנדסיים משמעותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully