וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: בית המשפט יתיר לפרסם את חקירת מות זיגייר

גלעד גרוסמן

24.4.2013 / 0:10

בית המשפט החליט להתיר היום לפרסום את רוב דוח החקירה על נסיבות מותו של איש המוסד שהתאבד בתאו בכלא איילון בדצמבר 2010. עוד נמסר כי שמות הסוהרים יפורסמו בראשי תיבות

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

בית משפט השלום בראשון לציון החליט להתיר היום (חמישי) לפרסום את רוב דוח החקירה על נסיבות מותו של איש המוסד בן זיגייר, שהתאבד בתאו שבכלא איילון בחודש דצמבר 2010. לפני כחודשיים הותר לפרסום כי זיגייר נמצא תלוי במקלחת שבתאו כשעל צווארו כרוך סדין רטוב שנקשר לחלון תא השירותים. מההחלטה עולה כי היום יפורסמו חלקי הדוח המעידים על התנהגותו של זיגייר בתאו בשעות שקדמו למותו. עוד נמסר כי שמותיהם של הסוהרים ששירתו בזמנו בכלא אילון ומוזכרים בדוח החקירה יפורסמו בראשי תיבות בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זיגייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודשיים הותר לפרסום כי מותו של זיגייר לא נגרם על ידי התערבות גורם חיצוני. ד"ר חן קוגל, ראש מערך הרפואה המשפטית (מד"ן) התייחס בזמנו לפרטי הדוח שפורסמו. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר קוגל: "אנו למדים שמסקנת הנתיחה היא שהוא מת מתחניק (חנק), אך לא נמסר באיזה אופן נגרם החנק הזה".

עוד אמר קוגל: "אנחנו למדים שהוא נמצא לכאורה תלוי על סדין, אך איננו למדים שהסדין שימש ב-100% להתאבדותו. אנחנו יודעים שיש פצעי שפשוף באמה השמאלית, אך לא צוינו גודלם, צורתם או מיקומם המדויק, ולכן לא ניתן לתת פרשנות בנושא. אנחנו יודעים גם שנמצאה תרופת הרגעה בדמו, אך לא יודעים איזו תרופה או באיזו כמות. הפרסום הוא חסר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

אוסטרליה ממשיכה לדרוש תשובות מישראל

בחודש שעבר הודיע שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר, כי קנברה ממשיכה לדרוש מישראל תשובות בנוגע למותו של זיגייר. "עד כמה שאני יודע לא היה דין וחשבון ברור למה שאירע", אמר השר לרדיו ABC האוסטרלי, בעת שביקר בוושינגטון. "מה גרם למעצרו, בידודו, התאבדותו?". לדבריו, "ביקשנו מישראל את כל המידע הרלוונטי בנושא ונמשיך לעשות זאת".

קאר הוסיף כי הוא ממתין לתשובות מישראל בנושא השימוש שייתכן שזיגייר עשה בדרכונים אוסטרליים. "זה עלול ליצור בעיות עבור אוסטרלים שנוסעים בעולם", אמר. "לאוסטרליה יש אינטרס ברור, ואנו מתנגדים לשימוש בדרכונים אוסטרליים בידי סוכנויות ביון זרות באמצעות אזרחות כפולה".

עוד דווח ב-ABC כי זיגייר נעצר על ידי מפעיליו בישראל מכיוון שכוחות הביטחון חשדו שהוא מסר לאוסטרלים מידע על פעילויות המוסד. על פי הפרסום, זייגיר נפגש עם אנשי סוכנות הביון האוסטרלית (ASIO) ומסר להם מידע מקיף ונרחב על פעילות המוסד, ובכלל זה בנוגע "מבצע סודי ביותר באיטליה שתוכנן במשך שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully