וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחיין חבט באגרופים בתנין שנשך אותו - וניצל ממוות

יואן גלראן הפליג ביאכטה וירד ממנה בחשיכה כדי לשחות ליד חוף מבודד באוסטרליה. התנין שהתנפל עליו ככל הנראה עשה בחירה מוטעית - שכן השחיין השיב לו מלחמה שערה

מלח צרפתי כמעט קיפח את חייו אחרי שתנין אימתני תקף אותו מול חופיה הצפוניים של אוסטרליה. יואן גלראן הפליג ביאכטה וירד ממנה כדי לשחות ליד חוף מבודד באזור "ארץ ארנהם", כשהייצור - שני מטרים אורכו - זינק לעברו. התנין לפת אותו ונשך אותו בראשו. "שחיתי בים, וכשהייתי ארבעה או חמישה מטרים מהסירה שלי, הרגשתי כאילו סלעים מכים בראשי. מסתבר שזה היה תנין", סיפר גלראן, אוסטרלי יליד צרפת.

בשיחה עם רשת אי-בי-סי המקומית, סיפר גלראן, בן 29, כי יצא להפלגה בליווי כבר חברים, ויצא לשחות במים למרות שכבר ירדה החשיכה ושלא היה אור ירח. "התנין תפס את הראש שלי, וניסה מיד למשוך אותי מתחת למים בתנועת לפיתה סיבובית", העיד.

באופן אינסטינקטיבי ומבלי לאבד את העשתונות, גלראן החל להכות את התנין בראשו ולחבוט בו באגרופיו, שלוש או ארבע פעמים לפי זכרונו. עם זאת, היצור הצליח לשרוט אותו בגבו ולהסב לו פציעות בעורף. "הכל קרה מאוד מהר, אבל תוך פחות מחמש שניות השתחררתי".

שרירן צרפתי שהוכה על ידי תנין וננשך בראש. AP
העורף הפצוע של השחיין האמיץ. התנין הפצוע ככל הנראה נמלט/AP

כשחזר ליבשה, סיפרו חבריו של גלראן כי המלח השרירן זב דם מגופו, אך הוא עצמו אמר ברווחה כי היה לו מזל גדול. "אם התנין היה מעט גדול יותר יש סיכוי שלא הייתי מדבר כיום", אמר, והתלוצץ: "אני יודע למה התנין החליט להרפות ממני: 'חיבקתי' אותו, והוא בוודאי חשב לעצמו 'זה בחור נחמד', ולכן עזב אותי לדרכי".

מתקפות תנינים נחשבות נדירות למדי באוסטרליה והחיות הללו מוגנות בחוק מפני ציד. עם זאת, בחודש דצמבר של השנה שעברה נהרג ילד שנגרר למים על-ידי תנין. וכמה שבועות לפני כן נמצאו שרידי אדם בקיבתו של תנין, במקביל לדיווח על היעדרותה של ילדה קטנה.

קרוקודיל אוכל חזיר בגן חיות בפיליפינים. רויטרס
תנין אוכל ארוחת צהריים בגן חיות בפיליפינים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully