וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס קרב איראני התרסק; שני טייסים נהרגו

סיבת ההתרסקות, שאירעה לא רחוק מהגבול עם עיראק, עדיין לא ידועה. לטענת גורמים בטהרן, המצוקה הכספית בצבא, בשל הסנקציות שמושתות על ידי המערב, מונעות את תחזוקת המטוסים

שני טייסי קרב איראנים נהרגו היום (ראשון) בהתרסקות מטוסם סמוך לגבול עם עיראק – כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "מהר". על פי הדיווח, המטוס, מסוג F-5 מתוצרת ארצות הברית, התרסק זמן לא רב לאחר שהמריא מבסיס צבאי של חיל האוויר האיראני בדזפול, 440 קילומטרים דרום-מערבית לבירה טהרן. סיבת ההתרסקות עדיין לא התבררה.

לאחרונה, היו מעורבים המטוסים של צבא איראן מספר פעמים בתאונות אוויריות. רק לפני כשלושה חודשים נהרגו טייס ונווט בהתרסקות מטוס F-14 ליד המפרץ הפרסי בשל מה שהוגדר כ"תקלה טכנית". הממשל בטהרן תולה בסנקציות הכלכליות החריפות שמושתות בחודשים האחרונים על הרפובליקה האיסלאמית, את הסיבה לתאונות.

מטוסי קרב איראנים אפריל 2013. AP
סיבת ההתרסקות אינה ידועה. מטוסים מדגם F-5 של איראן/AP

גורמים בממשל טוענים כי הסנקציות, שמוטלות עליה על ידי המערב עקב סירובה של איראן להפסיק את תוכנית הגרעין שלה, מקשות על הצבא לרכוש חלקי חילוף חדשים הדרושים לשם תחזוקה הולמת של כלי הטיס.

בידי חיל האוויר האיראני יש מספר רב של מטוסי קרב מתוצרת ארצות הברית, כדוגמת מטוס ה-F-5 שהתרסק היום. המטוסים נרכשו בשנים שבהן איראן ניהלה יחסים דיפלומטיים תקינים עם הממשל בוושינגטון לפני המהפכה האיסלאמית ב-1979.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully