וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייגל בישראל: לדחות את האופציה הצבאית באיראן

בביקור ראשון בארץ, הדגיש שר ההגנה את חשיבות העיצומים והדיפלומטיה נגד טהרן. לדבריו, ישראל וארה"ב חלוקות בשאלה מתי - והאם - איראן תחליט לבנות פצצה: "זה איום אמיתי"

שר ההגנה של ארצות הברית צ'אק הייגל בא הבוקר (ראשון) לישראל, לביקור ראשון מאז כניסתו לתפקיד. הייגל ישהה בישראל במשך יומיים, ובין היתר יקדם חתימה על עסקת נשק חדשה במסגרתה צפויים להימכר לחיל האוויר מטוסי V-22 ומטוסי תידלוק חדישים. הוא ייפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם הנשיא, שמעון פרס ועם שר הביטחון, משה יעלון.

בשיחה עם כתבים במטוס בדרכו לישראל, אמר הייגל כי לישראל יש כל זכות להגן על עצמה, וכי ארה"ב וישראל חולקות לחלוטין את העמדה לפיה אסור לאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני. השר הייגל ציין עם זאת כי יש הבדלים בדעות בין שתי המדינות באשר לשאלה מתי - והאם - איראן תחליט לבנות פצצה גרעינית. "השורה התחתונה היא שאיראן מהווה איום אמיתי", אמר הייגל לעיתונאים שנלוו אליו, "והמדיניות של ארצות הברית ברורה מאוד: אסור לאיראן לפתח את היכולת הזו (לפתח נשק גרעיני)".

שר ההגנה האמריקאי צ'אק הייגל ממריא לישראל. אפריל 2013. רויטרס
שר ההגנה הייגל למרגלות המטוס, אמש בארה"ב/רויטרס

הייגל הוסיף כי "כל האפשרויות מונחות על השולחן" בנושא האיראני, אך הדגיש את חשיבות העיצומים והמגעים הדיפלומטים מול טהרן בשלב זה: "רבים מאיתנו מרגישים שהאופציה הצבאית צריכה להיות האפשרות האחרונה". הייגל אמר שהוא מקווה לשינוי בגישתה של איראן לתכנית הגרעין אחרי הבחירות לנשיאות שיתקיימו במדינה בחודש יוני הקרוב.

זהו ביקורו הראשון של הייגל במזרח התיכון מאז שנכנס לתפקידו בחודש פברואר. מחר יבוא הייגל לעמאן ובהמשך יבקר בערב הסעודית, במצרים ובאיחוד האמירויות, בין היתר כדי לקדם עסקה של מכירת מטוסי אף-16.

מטוס V-22  אוספריי. AP
לראשונה הסכימה ארה"ב למכור את ה-V-22 למדינה זרה - ישראל/AP

הייגל מגיע לאזור אחרי הנשיא אובמה, שבזמן ביקורו בישראל הביא לשיחת ההתנצלות בין ראש הממשלה נתניהו למקבילו הטורקי ארדואן. שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, נמצא בימים אלה בטורקיה. הבית הלבן הודיע היום כי וושינגטון מכפילה את הסיוע הלא-קטלני שלה למורדים הסורים, והוא ייאמד כעת ב-250 מיליון דולרים. שר ההגנה האמריקאי נשאל הבוקר אם ממשל אובמה קבע האם הממשל הסורי עשה שימוש בנשק כימי נגד המורדים, והשיב כי אנשי מודיעין עדיין עושים ניתוח של ראיות, וטרם הגיעו למסקנה חותכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully