וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם לתלמידה: מורה ניסתה להשתיק חרם על בתי

18.4.2013 / 17:49

לטענת האם, תושבת הדרום, המורה "שיתפה פעולה" עם התלמידים המחרימים והמנהלת קראה לבתה "מלשינה" בפני מפקחת מחוזית. משרד החינוך: "האם לא משתפת פעולה עם גורמי החינוך"

"הטילו על בתי חרם והמורה ניסתה להשתיק את הפרשה" – כך טענה היום (חמישי) ח', אם לתלמידת בית ספר יסודי בעיר מהדרום, בשיחה עם וואלה! חדשות. האם סיפרה כי בתה סובלת זה מספר חודשים מהצקות מצד תלמידה אחרת שאף הטילה עליה חרם. "היא לא נתנה לאף תלמיד מהכיתה להתקרב אליה. היא הייתה לבד".

ח' סיפרה כי בתה "לא רוצה ללכת לבית הספר. היא הייתה קמה בבוקר ומבקשת שלא אשלח אותה, הייתה פורקת כעסים על האחים שלה. בגלל זה הפנינו אותה לטיפול פסיכולוגי - כדי שהיא תרגיש יותר חזקה. המורה צעקה עליה כל הזמן והייתה סותמת לה את הפה לפני כל הכיתה כשהיא הייתה מתחילה לדבר או כשהיא רצתה להשתתף בשיעור. כשהמורה תומכת בחרם - כל הכיתה הולכת אחריה".

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ח' סיפרה כי ניסתה לפנות לגורמים מקצועיים לעזרה. "בתחילת השנה הלכתי לבית ספר וביקשתי שיטפלו בעניין, שיעשו משהו, אבל אף אחד לא התייחס אליה. המורה לא נתנה לבת שלי להתבטא בכיתה, ואת השיחות שהיא ניהלה איתי בנושא היא חלקה אחר כך עם כל הכיתה". לדבריה, "מנהלת בית הספר עצמה את העיניים והעדיפה לשתוק ולא לעשות דבר. היא העדיפה לחזק את המורה ולא את הבת שלי". האם פנתה לאגף החינוך בעיר מגוריה וגם למשרד החינוך, שעירב בנושא את המפקחת המחוזית. לדבריה, המנהלת אף קראה לבתה "מלשינה" בנוכחות המפקחת. "המפקחת אמרה שהיא תתמוך בי, ושאני אוכל להעביר את הבת שלי לבית ספר אחר כי היא בטראומה. אבל כשניסיתי לקבל תשובות מהעירייה וממשרד החינוך, פתאום לא היה מענה".

"אין זה נכון להעביר את התלמידה לבית ספר אחר כעת"

כתוצאה מכך יושבת ילדתה של ח' כבר שבועיים בבית ומסרבת ללכת לבית הספר. "הבת שלי לא רוצה לחזור לבית הספר. היא כל היום בוכה ובמצב נפשי לא טוב. אף אחד בבית הספר לא עזר לה. חצי שנה הילדה שלי סובלת, ובמקום לעזור לי ולהכניס אותה למוסד אחר, מעלימים עין מהכול. ממש מנסים להשתיק את זה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "הגורמים המקצועיים בבית הספר וברשות המקומית הכינו תכנית התערבות מקצועית עבור התלמידה, אולם למרות ניסיונות רבים, האם מסרבת לשתף פעולה ודורשת לבצע העברה של הילדה למוסד חינוכי אחר. בשל הסמיכות לתום שנת הלימודים התשע"ג, הגורמים המקצועיים סבורים שאין זה נכון להעביר את התלמידה בשלב זה. כמובן שעומדת בפני האם האפשרות לבקש העברה למוסד חינוכי אחר לשנת הלימודים התשע"ד. הנהלת בית הספר פונה לאם ומבקשת שוב לשתף פעולה עם הגורמים החינוכיים כדי לסייע לתלמידה לשוב ללמידה סדירה באופן מיטבי תוך ליווי צמוד ומתן תמיכה לימודית ורגשית לתלמידה על ידי הגורמים המקצועיים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully