וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגש אישום נגד נהג המפכ"ל שדרס רוכב קטנוע

17.4.2013 / 21:25

נהגו לשעבר של רנ"צ יוחנן דנינו, שתועד בסרטון אבטחה חוצה צומת באור אדום ופוגע ברוכב קטנוע בתל אביב, הואשם בנהיגה בקלות ראש. בעקבות צפייה בסרטון השעה המפכ"ל את הנהג

צילום: מצלמת אבטחה, עריכה: רן מנחם, קריינות: מור שמעוני

(תיעוד תאונת הדרכים שבה היה מעורב נהגו לשעבר של המפכ"ל)

כתב אישום הוגש לאחרונה לבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב נגד נהגו לשעבר של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, שדרס נהג קטנוע לפני כחודשיים בדרום תל אביב. כתב האישום מייחס לנהג לשעבר עבירות של אי ציות לרמזור אדום ונהיגה בקלות ראש. העובדה שהנהג עבר באדום נחשפה לראשונה בוואלה! חדשות, בסרטון ממצלמת אבטחה שתיעדה את התאונה. בעקבות החשיפה הועבר הנהג הוותיק של המפכ"ל מתפקידו, והוא משרת במשמר הגבול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דנינו נסע במכונית בזמן התאונה. רכבו של המפכ"ל ברגע הכניסה לצומת/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב לפני כשבועיים, ב-14 בפברואר השנה, סמוך לשעה 14:00, נטען כי הנאשם נהג בניידת המשטרה של המפכ"ל, כשדנינו נמצא בה. הנהג נסע ברחוב קיבוץ גלויות בתל אביב, והגיע לצומת עם רחוב הרצל. נהג הקטנוע, שנסע ברחוב הרצל, הגיע במקביל לצומת הרחובות. "הנאשם לא שם לב לדרך שלפניו, לא ציית לאור האדום שדלק ברמזור בכיוון נסיעתו, נכנס לצומת ופגע באופנוע שנכנס לצומת בחסות האור הירוק שדלק בכיוון נסיעתו", נכתב בכתב האישום. "כתוצאה מהתאונה נחבל נהג האופנוע". הראיות נגד הנהג לשעבר כוללות את סרטון האבטחה שמתעד את התאונה. הדיון בבית המשפט נקבע לחודש הבא.

המפכ"ל יוחנן דנינו בטקס משטרת התנועה, מרץ 2013. דרור עינב
צפה והשעה. המפכ"ל יוחנן דנינו/דרור עינב

לאחר התאונה נערך לנהג שימוע על ידי קצין תנועה, שבו העיד כי חצה את הצומת כשהאור ברמזור היה כתום. מנגד, כבר ביום התאונה אמר לוואלה! חדשות נהג הקטנוע, שפונה לבית החולים איכילוב בתל אביב, כי המכונית שפגעה בו חצתה את הצומת באדום, ולא הוא. "בסביבות השעה 14:30 נסעתי מכיוון אבו-כביר (ברחוב הרצל שבדרום תל אביב - מ.ש). כשהגעתי לצומת חציתי אותו באור ירוק, והוא (רכב המפכ"ל – מ.ש) עבר באדום", סיפר נהג הקטנוע. לדבריו, הוא לא ידע שמדובר בכלי הרכב של המפכ"ל. לאחר הצפייה בסרטון, שינה נהג המפכ"ל את גרסתו והודה כי עבר באור אדום. בעקבות התנהלותו של המפכ"ל דנינו בזמן התאונה ואחריה, נמתחה עליו ביקורת ציבורית. דנינו נשאר בתוך כלי הרכב ולא יצא החוצה כדי להגיש סיוע לרוכב הקטנוע שנפצע. שלושה ימים לאחר התאונה מסר רוכב הקטנוע את עדותו במשטרה. רק לאחר צפייה בסרטון שתיעד את התאונה באתר וואלה! חדשות, החליט המפכ"ל להשעות את נהגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully