וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושת צ'אווס: העניים והנפט יכריעו את הבחירות?

10.4.2013 / 8:46

פחות משבוע לבחירות בוונצואלה, שני המועמדים ממשיכים לפזר הבטחות. סגנו של צ'אווס הצהיר שיעלה את שכר המינימום ב-40 אחוזים. ראש האופוזיציה: נעצור את זרם הנפט לקובה

הפופוליזם ממשיך להשתלט על מערכת הבחירות הראשונה אחרי מותו של הוגו צ'אווס. פחות משבוע לפני הבחירות בוונצואלה, המועמד המוביל לזכות בנשיאות, ניקולס מדורו, הבטיח להעלות את שכר המינימום במדינה ב-40 אחוזים. מדורו הוא הנשיא הזמני ושימש כסגנו של צ'אווס, שהכתיר אותו כיורשו לפני מותו.

מנהיג האופוזיציה בוונצואלה, אנריקה קפרילס, החרה החזיק אחריו, והבטיח לנקוט צעד דומה כדי לשפר את תנאי המחייה של פועלי המדינה. הבחירות יתקיימו ביום ראשון. מדורו, בן 50 שהגיע לפוליטיקה ממשרה של נהג אוטובוס, צפוי לזכות ברוב גדול, אך קפרילס מקווה לזינוק פתאומי שיקנה לו יתרון משמעותי בקלפיות.

ניקולס מדורו, הנשיא הזמני של ונצואלה. אפריל 2013. רויטרס
הנשיא הזמני מדורו. זוכה לתמיכה רבה/רויטרס

בעצרת גדולה בבירה קראקס, אמר מדורו כי שכר המינימום יעלה בשלוש פעימות עד סוף השנה. השכר הממוצע בוונצואלה עומד כיום על 2,047 בוליבר (כ-1,180 שקלים). הכרזתו התקבלה בתשואות רמות. האינפלציה בוונצואלה נחשבת לגבוהה ביותר מבין מדינות אמריקה, ועמדה בשנה שעברה על 20 אחוזים.

בנאום אחר שנשא בעיר מטורין, אמר מדורו כי בכוונתו להילחם בשחיתות הפושה בוונצואלה. "כדי להיאבק בכך אתן גם את חיי אם יהיה זה נחוץ", הצהיר. "עלינו להתגבר על הביורוקרטיה ולהילחם בפקידים שמעלימים עין מצרותיהם של אחרים".

אנריקה קפרילס, מנהיג האופוזיציה של ונצואלה. אפריל 2013. רויטרס
ראש האופוזיציה קפרילס. מתקבל בעצרות ככוכב רוק אך לא ממריא בסקרים/רויטרס

הבחירות לא יקבעו רק מי יהיה יורשו של צ'אווס אלא גם מי יוביל את אופ"ק (קרטל מדינות המייצאות נפט). נשיא המדינה הבא, שיחזיק בעתודות הנפט העתירות של ונצואלה, יצטרך להכריע אם להמשיך לסייע למדינות האזור הסוציאליסטיות או לנתק את קו האספקה עבורן. ראש האופוזיציה קפרילס, למשל, הצהיר שיעצור את זרם הנפט לקובה. "אף לא טיפה אחת תצא להוואנה", אמר, "נעצור את הבזבוז המשווע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully