וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי התאונה בטבריה: למשטרה אין הסבר לאסון

קובי דוד

9.4.2013 / 23:26

11 חודשים עברו מאז התאונה המחרידה, שבה נהרגו שמונת בני משפחת אטיאס. בטקס האזכרה הלינו קרוביהם על כך שעדיין לא הופק דוח נוכח האירוע הקשה. "הגיע הזמן שנדע מה קרה שם"

כמעט שנה אחרי התאונה הקטלנית בטבריה, ותשובות עדיין אין: מאות חברים ובני משפחה התקבצו הערב (שלישי) בבית העלמין הישן בצפת במלאת 11 חודשים לתאונה שגבתה את חייהם של שמונה בני משפחת אטיאס – ההורים רפי ויהודית וילדיהם אביה, נריה, אלישיב, שירה, תאיר ונועה. כשהם עומדים מעל קברי יקיריהם, הלינו קרובי המשפחה על התנהלות צוות החקירה, שטרם דאג למסור דוח לבדיקת האסון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזכרה לשמונת בני משפחת אטיאס בצפת, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו עדיין מנסים לאסוף את החתיכות מאז האירוע הנורא מכל, שקטע את חייהם של שמונה אנשים יקרים", סיפר ישי, אחיו של אב המשפחה שנהרג, בשיחה עם וואלה! חדשות. "למרות שחלף זמן רב עדיין לא קיבלנו את ממצאי החקירה. הובטח לנו שנקבל דוח מפורט של פרטי האירוע כדי לדעת מה בדיוק אירע באותו לילה, אך לצערנו שום דבר לא התחדש", הוסיף האח באזכרה לבני המשפחה, שנספו בחודש מאי האחרון אחרי שהרכב בו נסעו איבד את בלמיו בירידות לטבריה.

ימים ספורים לאחר התאונה המזעזעת, גובש צוות חקירה מיוחד של אגף התנועה במשטרה, שנועד לבחון את התאונה ולייצר תמונה מדויקת אודות השתלשלות האירועים, דקה אחרי דקה. הצוות המיוחד כלל לצד בוחני התנועה, גם חוקרים ממשרד התחבורה בהם מהנדסי רכב חיצוניים ומומחים מטעם המשרד.

"הגיע הזמן שנדע מה בדיוק שם", אמר קרוב המשפחה בהתייחסו לאותו צוות שעדיין לא סיפק תשובות והסברים, "נמאס לנו לשמוע על ספקולציות של 'אולי' ו'איך'. יש חשיבות גדולה עבור כל המשפחה להפיק לקחים וללמוד מטעויות".

בתוך כך, בני המשפחה ממשיכים לגדל את רחל הקטנה, היחידה ממשפחת אטיאס ששרדה את התאונה המחרידה, בהמון חום ואהבה. "רחל גדלה אצל דודתה ומקבלת יחס אישי וחם. אנחנו מקווים שבעזרת השם היא תמשיך לפרוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רחל אטיאס משתחררת מבית החולים. אבישג שאר ישוב, ספק 500
רחל אטיאס, היחידה שניצלה מבני המשפחה/ספק 500, אבישג שאר ישוב

התאונה התרחשה כאמור לפני 11 חודשים, שעה שבני משפחת אטיאס עשו דרכם בחזרה מחנוכת בית כנסת לכיוון ביתם במושב בר יוחאי שבגליל העליון. בכניסה לעיר טבריה, אב המשפחה שנהג ברכב איבד את השליטה על הבלמים.

לדברי המשטרה, האב צלצל למוקד 100 והסביר למוקדנית כי הבלמים הפסיקו לפעול, וכי הרכב נוסע במהירות של 120 קמ"ש. לאחר מכן, העביר את הטלפון לאשתו, שניסתה להסביר למוקדנית היכן הם נמצאים, וקראה לעזרה. "בורא עולם תשמור עלינו, בורא עולם תציל אותנו", זעקה האם. שניות אחר כך נותקה השיחה, והרכב הידרדר לתהום ועלה באש. שמונת בני המשפחה נספו, ורק רחל בת השמונה ניצלה. בני המשפחה נקברו זה לצד זה בבית העלמין הישן בעיר צפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully