וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע נדחתה יציאת הנציגים הישראלים לטורקיה?

גורמים בירושלים מסרו כי יציאת שליחיו של ראש הממשלה נתניהו לאנקרה כדי לדון בפיצויים למשפחות קורבנות המרמרה נדחתה לבקשת הטורקים. זאת, לדבריהם "מסיבות טכניות"

עיכוב בהשבת היחסים למסלולם: יציאתם לטורקיה של ראש המועצה לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, ושליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יוסף צ'חנובר, נדחתה ל-22 באפריל. גורמים בירושלים מסרו אמש (שני) כי יציאתם של השניים לאנקרה כדי לדון בפיצויים שתעניק ישראל למשפחות קורבנות משט המרמרה ובהשבת השגרירים לשתי המדינות, נדחתה לבקשת הטורקים.

עמידרור וצ'חנובר, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ, היו אמורים לצאת לטורקיה ביום חמישי הקרוב. עם זאת, הגורמים אמרו כי מדובר בדחייה "מסיבות טכניות". הם הבהירו כי לא מדובר במשבר נוסף עם הטורקים, אולם לפי שעה לא ברור מהן הסיבות שגרמו לביטול יציאת הצוות הישראלי, שתוכננה כשבוע מראש.

לפני כשבוע וחצי אישר ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, כי נציגי ישראל וטורקיה ייפגשו ב-12 באפריל לתחילת הדיונים בפיצויים. בראיון לרשת CNN-Turk אמר ארדואן כי "אחרי ההתנצלות, לפנינו סוגיית הפיצויים". סגנו של ארדואן, בולנט ארינק, הדגיש כי "אין לדון בשלב זה על מספרים. אנשים לא צריכים לפתח ציפיות מיוחדות באשר לסכום הפיצויים".

ראש הממשלה נתניהו ביקש לשים סוף לנתק ביחסים עם טורקיה ביום האחרון של ביקור נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בישראל בחודש שעבר. מלבד ההתנצלות שאותה הציב ראש ממשלת טורקיה כתנאי הכרחי להשבת היחסים למסלולם, בשיחה בין נתניהו לארדואן הוסכם גם על החזרת השגרירים וביטול ההליכים המשפטיים נגד חיילי צה"ל שלקחו חלק בהשתלטות על הספינה. שני המנהיגים הסכימו כי ישראל תפצה את משפחות תשעת הקורבנות הטורקים, אך לא סוכם מה יהיה סכום הפיצויים.

אתמול הבהירו נפגעי המשט כי חרף ההסכמות שהושגו לכאורה בשיחת הטלפון בין נתניהו וארדואן, התביעות שהוגשו נגד חיילי צה"ל שהיו שותפים להשתלטות על הספינה "מאווי מרמרה" במשט לעזה ב-2010 לא יוסרו. "נמשיך עם התביעות הפליליות שפתחנו נגד החיילים והמפקדים הישראלים ואין בכוונתנו להסיר אותן, גם אם הפיצויים ישולמו", אמר מוסא קוגאס, שנפצע מאש לוחמי שייטת 13 על סיפון המרמרה, שהייתה בדרכה להעביר סיוע הומניטרי בכוונה להסיר את המצור על רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully