לפיד ימנה את יעל אנדורן לתפקיד מנכ"לית משרד האוצר

לפיד עוסק בימים אלה בגיבוש התקציב ובמינוי צמרת משרדו ■ בראש ההחלטות הללו הוא החליט למנות לתפקיד המנכ"ל את יעל אנדורן, שניהלה את קרנות הפנסיה "עמיתים" ועבדה באגף התקציבים באוצר כ-10 שנים

הפנים החדשות של משרד האוצר: השר הנכנס יאיר לפיד מתחיל לאייש את התפקידים תחתיו, ומתחיל במינוי היסטורי - לראשונה תחזיק אשה במנכ"לות. המנהלת הכללית החדשה צפויה להיות יעל אנדורן, שעמדה בראש קרנות הפנסיה הוותיקות "עמיתים" שמנהלות נכסים ביותר מ-160 מיליארד שקל. כך נחשף הערב (ו') בערוץ 2.

עוד במהלך מסע הבחירות הצהיר לפיד כי הוא תומך בקידום נשים, וברשימתו לכנסת שובצו 8 נשים. כעת הוא לוקח את האג'נדה הזו גם למשרד האוצר - כשהוא צפוי למנות לראשונה אישה לתפקיד הבכיר ביותר במשרד.

אנדורן הועסקה באגף התקציבים במשך 10 שנים, ובין היתר שימשה כסגנית האגף תחת שר האוצר דאז, בנימין נתניהו, כיום ראש הממשלה. אנדורן נחשבת בעלת ניסיון רב, בין היתר כיוון ששימשה בתפקיד בשנים הקשות בהם ביצע המשרד קיצוצים נרחבים.

בתחילת 2012 הצטרפה אנדורן כשותפה בזרוע החוב של קרן ויולה. אנדורן ניהלה את קרנות הפנסיה הוותיקות "עמיתים" בשנים 2005-2011 וזכתה להצלחה גדולה בתפקיד. היא הובילה מדיניות של השקעות ריאליות ומימון עסקאות גדולות, כמו השתתפות בקונסורציום למימון פרויקט הפצחן המימני של בזן, רכישת בזק על ידי שאול אלוביץ' והשקעות מהותיות בבזק, עזריאלי, אורמת ואלקטרה.

בשנים האחרונות היו מונחות בפניה הצעות רבות לחזור לשירות המדינה, החל מתפקיד ראש אגף תקציבים והממונה על שוק ההון וכלה במנכ"ל משרד ראש הממשלה. היא דחתה את כולן והעדיפה להישאר בשוק הפרטי.