וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי או"ם חצו לישראל והעידו: "הגולן - שדה קרב"

28.3.2013 / 15:10

קצינים וחיילים מכוח אונדו"ף, המוצבים דרך קבע בסוריה, נכנסו לישראל דרך מעבר קוניטרה. הם סיפרו על קרבות הדמים בין הצבא למורדים: "מה שקורה שם זו זוועה אחת גדולה"

קבוצה של קצינים וחיילים מכוח האו"ם חצתה היום (חמישי) את הגבול מסוריה לישראל במעבר קוניטרה. הקצינים והחיילים, המוצבים דרך קבע בסוריה, חצו את הגבול כשהם חמושים וממוגנים. "חזרנו עכשיו מסוריה, באנו להתאוורר בישראל", סיפר אחד הקצינים, ממוצא אוסטרי, בשיחה עם וואלה! חדשות. "מה שקורה שם זה זוועה אחת גדולה. המון פליטים, אזרחים, נפצעים ונהרגים. רואים את הכל ברחובות. רמת הגולן הפכה לשדה קרב בין הצבא הסורי לבין כוחות מורדים".

קצין אחר, גם הוא אוסטרי, הבהיר כי החיילים אינם מתכוונים לנטוש את האזור. "למרות שיש מדינות שמתכוונות לעזוב, או לפחות מדברות על כך, אנחנו מתכוונים להישאר. כל אחת והמשימה שלה", אמר. "לנו יש משימה חשובה, בטח אחרי מה שכל העולם יודע שמתרחש בסוריה. המצב שם לא נעים וזה שונה לחלוטין ממה שהורגלנו אליו בשנים האחרונות, אבל הפעילות שלנו הכרחית וחשובה".

הקצין סיפר שבעקבות האירועים ברמת הגולן, הוחלט לשנות את דפוס הפעולה באזור ולהיות "פחות אקטיביים" מחשש שהכוחות ייפגעו באופן עקיף מהקרבות בין המורדים לצבא הסורי. "אתמול בערב קיבלנו הודעה שבקרוב נקבל אמצעי מיגון נוספים", סיפר.

יצוין כי ביומיים האחרונים התנהלו קרבות בין מורדים סורים לצבא הסורי בדרום רמת הגולן ובמהלכם, טען הקצין האוסטרי, נכבש מוצב סורי על ידי המורדים ולאחר קרבות נוספים הוא הוחזר לידי הצבא הסורי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמצעי מיגון נוספים לכוחות. מוצב אונדו"ף בגבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, כוחות צה"ל בפיקוד צפון החליטו לאחרונה להיערך בשלושה מישורים לאפשרות של הידרדרות המצב בגבול ישראל-סוריה. במישור הרפואי, גורם צבאי אמר כי הכוחות בשטח הונחו להגיש טיפול לפצועים הסורים, ללא הבדלי דת, גזע ומין. בנוסף, הכוחות בשטח ערוכים לאפשרות של הגעת המוני פליטים לאזור הגבול, הן כדי לבלום את המעבר לשטח ישראל והן בכל הנוגע לאפשרות של הגשת סיוע בהיקף רחב.

במישור השלישי, כוחות צה"ל רעננו את הנהלים לגבי אפשרות של מתקפה כימית באופן נקודתי נגד הכוחות, ולשם כך נבדק הציוד והועלתה רמת הכוננות. גורם ביטחוני ציין כי מדובר אמנם בתרחיש קיצוני, אך "למען הסר ספק, כוחות צה"ל בגזרה התבקשו לרענן נהלים ולבדוק את הציוד הקיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כלי רכב של צה"ל בגבול עם סוריה ברמת הגולן, מרץ 2013. רויטרס
במועצת הביטחון מודאגים מהמצב ברמת הגולן/רויטרס

במקביל, נמשכת כל העת הלחימה בין כוחות המורדים לצבא אסד. הצבא הסורי החופשי, הגוף הצבאי הגדול של המורדים בסוריה, טען שפגע הלילה במטוס שככל הנראה נשא אמצעי לחימה מאירן למשטר הסורי. כתוצאה מהפגיעה במטוס פרצה שריפה בשדה התעופה של דמשק. בסביבות דמשק מתנהלים קרבות קשים זה כמה ימים.

אמש הביעה מועצת הביטחון של האו"ם דאגה מהפרות חוזרות ונשנות של הסכם שביתת הנשק בין סוריה וישראל ברמת הגולן, ומביטחונם של פקחי האו"ם המוצבים שם. "חברי מועצת הביטחון של האו"ם מביעים דאגה חמורה מפני ההפרות של ההסכמים בין הכוחות", הודיעה המועצה. כמו כן, המועצה הביעה חשש מכניסת צבא סוריה אל תוך השטח המפורז בגולן. כזכור, התקרית האחרונה אירעה ביום ראשון, אז ירה צה"ל טיל "תמוז" לעבר עמדה סורית באזור, בעקבות ירי שבוצע לעבר שטח ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully