וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח האו"ם ברמת הגולן יתוגבר בחיילים ובמשוריינים

27.3.2013 / 8:30

מועצת הביטחון של האו"ם החליטה לשלוח פקחים נוספים וכלי רכב משוריינים לכוח אונדו"ף, עקב התגברות האיומים על אנשיו. מפקד הכוח: "חמושים חודרים לשטח המפורז בין המדינות"

עריכה: יאיר דניאל

מועצת הביטחון של האו"ם החליטה הערב (שלישי) לתגבר את כוח אונדו"ף המוצב על הגבול בין ישראל לבין סוריה בחיילים נוספים ובכלי רכב משוריינים, לנוכח התגברות התקריות עם קבוצות חמושים הנאבקים בשלטונו של נשיא סוריה בשאר אסד. ראש משימת הפיקוח של האו"ם ברמת הגולן, הרווה לדסוס, הודיע כי הכוח המוצב ברמת הגולן יעבור ל"פעילות סטטית", וכי יינקטו פעולות רבות יותר לשמירה על חיי הפקחים. הוא הדגיש כי איננו חושש מהתפרקות הכוח.

כלי רכב של כוחות האו"ם במעבר קונטרה, 8 מרץ 2013. רויטרס
הכוח יתוגבר בכלי רכב משוריינים/רויטרס

במסיבת עיתונאים שקיים לאחר דיון במועצת הביטחון של האו"ם בנושא, אמר לדסוס כי בתקופה האחרונה חלה עלייה במספר המקרים שבהם קבוצות חמושים חדרו לשטח המפורז בין סוריה לבין ישראל, אך הדגיש כי אין זה בסמכות הפקחים להדוף אותם וציין כי חיילי האו"ם אינם חמושים. לדסוס הסביר כי החמושים מגיעים משטח לבנון אל שטח סוריה, אך לא ברור האם מדובר באנשי חיזבאללה הנלחמים לצד צבא אסד או באנשי אל-קאעדה שחברו לכוחות המורדים. הבכיר הוסיף כי האו"ם נמצא בקשר עם כמה מדינות במטרה להחליף את הרכב הכוח שנמצא ברמת הגולן. לדבריו, פקחים דוברי ערבית יצטרפו לאונדו"ף כדי לתקשר עם התושבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אנשי אונדו"ף לאחר שחרורם משבי המורדים בסוריה. רויטרס
אנשי אונדו"ף שנחטפו על ידי המורדים הסורים משוחררים/רויטרס

משנת 1973 מוצבים יותר מ-1,000 חיילי או"ם ברמת הגולן. החיילים, מיפן, קנדה, הפיליפינים, קרואטיה והודו, נעים בשריוניות ובכלי רכב ממוגנים. הם מצוידים בכלי נשק קל כדי להגן על עצמם, אך לא כדי להילחם בכוחות עוינים. המנדט שניתן להם מטעם האו"ם הוא לדווח על כל הפרה של הסכם הפסקת האש בין ישראל לבין סוריה, מאז מלחמת יום הכיפורים. ההסכם אוסר על צבא סוריה לנוע בשטח המפורז – במרחק כמה מאות מטרים מגדר הגבול.

בתחילת החודש השתלטו כוחות המורדים בסוריה על שיירת משקיפים מטעם האו"ם שהוצבו ברמת הגולן. אנשי גדודי "השהידים של ירמוכ" חטפו 21 מאנשי הכוח הבינלאומי וטענו כי משקיפי האו"ם לא ישוחררו עד שכוחות צבא סוריה, הנאמנים למשטרו של הנשיא בשאר אסד ייסוגו מהכפר ג'מלה שבגולן הסורי. המורדים העלו סרטון ליוטיוב שבו נראו המורדים שהשתלטו על השיירה. כעבור ימים ספורים שחררו המורדים את אנשי הכוח, והם הועברו לירדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully